سونی در کنفرانس E3 2016

پایانی خوش برای E3

سونی امسال غرفه بزرگی در نمایشگاه E3 2016 در اختیار داشت که با لوازم نورافشانی و تئاتر دیگری تزئین شده بودند. از دیگر اجزای نمایش امسال سونی، عنوان‌های کوچکتر و تعداد زیادی هدست واقعیت مجازی بودند. علی‌رغم این حقیقت که بسیار از عناوین این کمپانی حتی تا سال بعد هم منتشر نمی شوند اما بسیار استقبال از این غرفه بالا بود. هیجانات زیادی در مورد کنفرانس خبری E3 امسال سونی وجود داشت اما به طور کلی سونی دست آورد مناسبی داشت.

 

هیدئو کوجیما از عنوان جدیدش پرده برداری کرد

death stranding screen ps4

هیدئو کوجیما عنوان بعدی خودش را در بهترین شرایط و مهمترین رویداد سال معرفی کرد. بعد از تمام خبرهای ضد و نقیض در سال گذشته در مورد کونامی، همه ما در این فکر بودیم که این خالق مشهور از کجا سر در بیاورد. سونی همکاری با کوجیما در دسامبر را عنوان کرد و در طول کنفرانس خبری E3اش برای معرفی عنوان خودش به روی صحنه فرا خواند. کوجیما عنوان بعدی‌اش را Death Stranding عنوان کرد (همراه با ستاره هالیوودی سریال معروف Walking Dead نورمن ریدوس)

 

تاریخ انتشار پلی‌استیشن واقعیت مجازی سونی مشخص شد

sony vr

در کنفرانس سونی مشخص شد که پلی‌استیشن واقعیت مجازی سونی در تاریخ 13 اکتبر منتشر خواهد شد. قابلیت پیش سفارش چند ماه قبل از انتشار فعال خواهد شد اما همچنان زمان برای سفارش شما وجود دارد. انتظارات بسیار بالایی برای تجربه عناوینی همچون Farpoint و Batman VR وجود دارد و گمان می رود Resident Evil 7 نیز بر روی همین دستگاه منتشر شود.

 

آغاز و سرعتی فوق العاده برای کنفرانس خبری سونی

Sony-E3-2016-Conference-Wallpaper

سونی از همان لحظه های نخست شروع کنفرانس بسیار عالی عمل کرد. اوایل کنفرانس با ارکستر زنده به رهبری Bear McCreary یکی از قطعات بازی ناشناخته را اجرا می کرد. بعد از آن مشخص شد که این ارکستر مربوط به بازی بسیار محبوب God of War است که بلافاصله بعد از آن گیم پلی زنده‌اش به نمایش درآمد و بعد از آن نیز کنفرانس بیش از پیش بهتر شد. نمایش بین تریلرها به سرعت صورت می‌گرفت و چند دمو زنده مشاهده کردیم که مربوط به Days Gone می‌شد. در کل زمان‌بندی سونی بسیار خوب شکل گرفته بود.

 

عنوان The Last Guardian نهایتاً تاریخ انتشار گرفت

tlg_screen_ps4

25 اکتبر 2016 تاریخ نهایی انتشار این بازی است. امیدواریم که این تاریخ تغییر نکند.

 

هیچ بازی سبک indie در کنفرانس حضور نداشت

walkers

سونی معمولاً زمانی از کنفرانس‌های خبری‌اش را به بازی های سبک Indie اختصاص می‌دهد. هر دو شرکت مایکروسافت و EA در کنفرانس‌هایشان زمانی را به این سبک اختصاص دادند و این سبک را زیر بال خود گرفتند اما عناوین کوچکتر جایشان در کنفرانس بسیار خالی بود. غیبت آنها کاملاً برجسته بود و حتی بسیاری از بازی های Indie وجود داشتند که می‌توانستند در روی سن نامی برای خود کسب کنند.

 

نئو کجاست؟

ps4-e3-sony-conference

در کنفرانس خبری مایکروسافت این کمپانی نه تنها مدل کوچکتری از ایکس‌باکس را معرفی نکرد بلکه پروژه جدیدی به نام پروجکت اسکورپیو را معرفی کرد نسخه قوی تری از ایکس‌باکس وان فعلی که قرار است سال بعد منتشر شود. اما سونی پیش از کنفرانس اعلام کرد که در مورد پلی‌استیشن نئو صحبت نخواهد کرد و به جز پلی‌استیشن واقعیت مجازی سخت افزار دیگری در کنفرانس سونی رونمایی یا معرفی نشد. با اولین قدم بسیار بزرگ مایکروسافت به سمت موج بعدی کنسول ها زمان بیشتر در اختیار سونی برای تصمیم گیری قرار خواهد داشت.

 

God of War

God-of-War-4-Kratos-E3-Gameplay-Trailer

عنوان جدیدی از God of War معرفی شد و قرار است در عصر جدیدی از دنیای God of War جای بگیرد. چشم‌اندازهای برفی و اساطیر نورسی دموی زنده عنوان God of War پوشش داده بودند و در ابتدای کنفرانس خبری سونی دیدیم. مشکل دوربین در این سری از بازی بهبود بخشیده شده‌اند و موسیقی بازی نیز توسط Bear McCreary ساخته شده است. Kratos با چهره‌ای جدید در کنار پسرک جوانی معرفی شد که او را (Kratos) پدر می‌خواند قرار دارد. بنظر می‌آید آغاز جدیدی در امپراطوری God of War صورت گرفته است.

Days Gone

sony press days gone clean

بازی جدید دیگری در کنفرانس خبری سونی بازی IP دیگری با نام Days Gone بود. این بازی شامل کارکترهای موتورسواری می‌شود که در یک فضای پساآخرالزمانی در کنار زامبی‌ها قرار دارند و این تصاویری بود که در پایان نمایش در دموی زنده مشاهده کردیم. موضوع دیگر این بود که می‌توان شرایط گوناگون را به شیوه‌های مختلف حل کرد و در دموی زنده شخصیت‌های اصلی در حال فرار از ارتش عظیمی از زامبی ها بودند.

Resident Evil 7

resident-evil-7

ما با خبر بعدی Resident Evil بسیار شوکه شده بودیم. خبری در مورد حضور این بازی در کنفرانس و اصلاً تولید آن به طور کلی وجود نداشت -گرچه شایعات ضعیفی شنیده می‌شد- سوپرایز بعدی این بود که دوربین‌های کاملاً جدیدی برای این بازی تعریف شده‌اند و این بازی اکتشافات اول شخصی را آغاز خواهد کرد. تصاویری که ما دیدیم دموی یادبود P.T. Silent Hills بود و منتظر اخبار بعدی از این عنوان هستیم.

این بازی توسط هیدئو کوجیما خلق شده است و نورمن ریدوس در آن نقش آفرینی می‌کند. انحصاراً برای پلی‌استیشن منتشر می‌شود و مطمئناً راه دراری در پیش دارد اما واقعاً انتظار برای اخبار بعدی این عنوان نیز بسیار سخت است.