Steam از کنترلر های Play Station 4 بصورت کامل پشتیبانی می کند .

DualShock 4 شما “روان و قابل اعتماد” خواهد بود .

به روز رسانی 14 دسامبر 2016 : پشتیبانی Steam از DualShock 4 از حالت Beta خارج شده و بصورت رسمی در Client قرار دارد ، جزئیات Patch :

برای Dualshock 4 پشتیبانی تنظیم کننده اضافه شده است . و در تنظیمات Big Picture قسمت Add/Test Controller Settings قابل دسترسی خواهد بود . وقتی فعال باشد ، کنترلر های PS4 به تنظیمات و شخصی سازی های Steam Controllers شامل پشتیبانی API پایه دسترسی خواهند داشت . با استفاده از این سیستم می توان Trackpad ، Gyro ، دکمه ها و غیره را برای کیبورد ، موس یا خروجی های X-input ترسیم کرد و می توان از action set ها ، Touch menus ، radial menus و غیره استفاده کرد .

اما داستان اصلی :Jeff Bellinghausen در Steam Dev Days اعلام کرد Valve در حال آوردن پشتیبانی پایه برای کنترلر های DualShock 4  شرکت  Sony به Steam است . در رونوشتی از صحبت های Bellinghausen  با سایت Gamasutra ، سازنده در باره ی فواید پشتیبانی Steam Controller API از کنترلر های PlayStation 4 صحبت کرد ؛

Bellinghausen گفت :”باور کنید یا نکنید، وقتی از طریق Steam API از PS4 Controller استفاده می کنید ، عملکرد کاملاً مانند Steam Controller است.” “شما کاملاً فرمان های API مشابهی را ایجاد می کنید ، یعنی بدون اینکه ورودی را داشته باشید فرمان ها را دارید ، و Steam API تمام کار ها را انجام می دهد . ”

این می تواند خبر خوبی برای آن دسته از بازیکنان پی سی باشد که تا کنون از یک کنترلر PS4 برای پی سی استفاده کرده اند . اما به یک نرم افزار واسته مانند Joy2Key برای شبیه سازی ورودی کیبورد یا DS4Windows برای شبیه سازی کنترلر Xbox 360 نیاز است .

Bellinghausen اشاره کرد که DualShock 4 به لطف Gyro  و Touchpad متعلق به PS4 Gamepad “کارایی مشابه زیادی با Steam Controller دارد”

Bellinghausen همچنین گفت : “پشتیبانی پایه ی پی سی برای کنترلر PS4 کمی ضعیف است و برای همین خود Steam مستقیماً با کنترلر ارتباط برقرار می کند تا همه چیز روان و قابل اعتماد باشد . ”

Bellinghausen گفت Valve برنامه دارد که از کنترلر های دیگر نیز در آینده پشتیبانی کند .ُ,