بازی dark souls 3 نسخه جدید از سری بازی های dark souls یا ارواح تاریکی است و چهارمین بازی از این سری به حساب می آید، که قرار است در سبک اکشن، نقش آفرینی برای کنسول های بازی ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و کامپیوتر، سیستم عامل ویندوز به بازار عرضه شود. توسعه دهنده این بازی FromSoftware است و انتشار این بازی را هم شرکت های FromSoftware, Bandai Namco Entertainment به عهده دارند. اولین بار بازی Dark Souls III در نمایشگاه E3 سال 2015 معرفی شد و تاریخی که برای انتشار بازی از سوی شرکت سازنده اش تعیین شده است، 24 مارچ 2016 می باشد البته این انتشار فقط در ژاپن خواهد بود و انتشار رسمی جهانی بازی برای 16 آوریل 2016 مشخص شده است.

هنوز داستان خاصی از این بازی منتشر نشده، اما به خاطر حضور و معرفی بازی در نمایشگاه E3 اطلاعاتی در مورد گیم پلی بازی و امکاناتی که در بازی برای بازیکن اضافه و قرار داده شده است، وجود دارد که میتوانید در زیر مطالعه نمایید.

تریلر رسمی بازی Dark Souls 3

گیم پلی بازی Dark Souls III

بازی Dark Souls 3 مشابه با سری های قبلی بازی به صورت سوم شخص طراحی شده است. در این بازی، بازیکن ها به سلاح های مختلفی از جمله تیر و کمان کوتاه، مواد منفجره مثل بمب های آتشین، شمشیرهای بزرگ و سنگین و حتی شمشیرهای دوتایی دسترسی دارند و می تواند با استفاده از این سلاح ها در مقابل دشمنان مبارزه کرد.علاوه بر سلاح های مبارزه، ابزارهای دفاعی از جمله سپر هم در اختیار بازیکن قرار داده شده است تا بتواند از خودش دفاع کند و میزان ضربه های دریافتی از سوی دشمنانش را کاهش دهد.

در بازی هایی شبیه به این بازی معمولا مکان هایی برای ذخیره بازی وجود دارد که به Checkpoints شناخته می شوند در این بازی همانند نسخه قبل زمانی که بازیکن به یک آتش بزرگ ( اصلاحا bonfire ) می رسد بازی به طور اتوماتیک ذخیره میشود. مطابق با گفته سازندگان بازی ویژگی به نام “خاکسترها” یا اصلاحا Ashes نقش مهمی در بازی ایفا خواهند کرد. در این بازی امکان سحر و جادو هم وجود دارد به طوری که حملات به دو صورت انجام میشود یکی حملات استاندارد با استفاده از سلاح های سرد و سنگین و دیگری استفاده از توانایی های ویژه و جادوها است که طبیعتا حملات نوع دوم از قدرت بیشتری برخوردارند. به ازای هر یک از حملات امتیازاتی وجود دارد، امتیاز جادو و امتیاز ضربه، زمانی که بازیکن از جادو در حملات استفاده می کند از امتیاز جادویش کم می شود و برای پر کردن مجدد این امتیاز بازیکن می بایست از مواردی به نام “Ash Estus Flask” استفاده کند. به طور کلی دو نوع Estus Flask در بازی وجود دارد یکی برای بازگرداندن امتیاز جادو و دیگری بازگردانی امتیاز ضربه است.

DS3-23

گیم پلی بازی نسبت به نسخه قبلی سریع تر و روان تر شده است حرکاتی که برای دوری از ضربات دشمنان طراحی شده و یا زمانی که از سلاح های سنگین استفاده می شود سریع تر شده است که این خود میتواند به جذابیت بازی اضافه کند چرا که بازیکن می تواند در زمان کوتاهی دشمن خود را از بین ببرد و یا ضربات متعددی را به آن وارد کند.

در بازی با دشمنان مختلفی رو به رو خواهید شد که هر کدام دارای سلاح ها و توانایی های مختلف هستند، شکست دادن بعضی از این دشمنان کار دشواری است چرا که از نظر جسه و سلاح بسیار بزرگتر و قدرتمند تر از کاراکتر بازی هستند و برای شکست دادن این دشمنان گاهی بازیکن مجبور میشود که از ترفندهای مختلفی به غیر مبارزه رو در رو استفاده کند که این ترفندها کاملا وابسته به خلاقیت گیمر است.

همانطور که در ابتدای این مطلب هم اشاره شد، یکی از سبک های این بازی نقش آفرینی که در آن بازیکن میتواند در طول بازی کراکتر خود را تقویت کند و مهارت های مختلفی را بیاموزد و یا حتی سلاح های خودش را بهبود ببخشد که این کارها باعث میشود تا بازیکن بتواند دشمنان خود را سریع تر، با توانایی بیشتر، حرکات و مهارت های بهتر شکست دهد.

این بازی شامل مد چند نفره هم میشود که عناصر و بخش های چند نفره بازی همانند نسخه قبل است البته امکان تغییر این بخش بازی تا زمان انتشار آن زیاد است.

تریلر 16 دقیقه ای از گیم پلی بازی Dark Souls 3