امروز استدیو EA اعلام کرد که بازی FIFA 17 از موتور فراست‌ بایت بهره خواهد برد و این بازی در تاریخ 6 مهر (27 سپتامبر) برای پلی‌ استیشن 4 و 3، رایانه‌ های شخصی، ایکس‌ باکس وان و 360 عرضه خواهد شد.

تنها نسل فعلی کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی مجهز به تکنولوژی موتور فراست‌ بایت خواهد بود. این موتور پیش از این نیز در بازی‌های تفنگی همچون Star Wars Battlefront و سری Battlefield ظاهر شده بود. در سال پیش هم این موتور در بازی معروف گلف Rory McIlroy PGA Tour استفاده شده بود.

سری بازی FIFA بر اساس موتور ایگنایت برنامه ریزی شده بود که موتوری بیشتر با ویژگی‌ های ابزاری و برای تمرین‌ های به اشتراک گذاشته شده بین بازی کنان در حالت مولتی پلیر و توسعه عملیات های استدیو EA طراحی شده بود.

لازم به ذکر است که بر اساس یکی از منابع، گفته شده است که انتشار FIFA 17 از سوی استدیو EA Vancouver می‌باشد، استدیویی وابسته به EA در کشور کانادا قرار دارد.

اعلامیه ی انتشار بازی جدید همراه با تیزر یک دقیقه ای همراه بوده است (که در آن گیم پلی نمایش داده نشده بود) انتظار رونمایی بیشتر از این بازی، در تاریخ یکشنبه 23 خرداد (12 ژوئن) در کنفرانس خبری EA برای E3 انجام می شود.