بازی Super Mario Run سه و نیم میلیون بار در 14 ساعت دانلود شد .

طبق گزارش شرکت App Annie  ، Super Mario Run با حدود 3.5 میلیون بار دانلود ، فقط در ایالات متحده تنها در روز اول ، شروع فوق العاده ای داشت .

یک سخنگوی App Annie گفت که این تعداد از دانلود در 14 ساعت اولیه ی در دسترس بودن بازی به طرز غیر قابل منتظره ای در مقایسه با 24 ساعت اولیه ی بازی Pokemon Go بیشتراست که 4.7 میلیون بار دانلود را برای محصولات اپل در ایالات متحده به ثبت رساند .

اما اکنون سوال این است که Super Mario Run در ادامه چطور پیش خواهد رفت ؟

آنالیزور های App Annie فکر می کنند بخش زیادی از پاسخ این سوال به فاکتور های متعددی بستگی دارد ؛ مانند نقشه ی نینتندو برای جذب بازیکنان بیشتر و نگه داشتن آن ها ؛ چه از طریق فرستادن Notification برای آن ، Daily Bounuses یا Event های درون بازی برای زمان های خاص .

شرکت App Annie همچنین اشاره کرد که  به اعتقاد آن ها دموی مجانی بازی مقداری بیش از اندازه کوتاه است و می تواند باعث کاهش افرادی شود که حاضر هستند با پرداخت 9.99 دلار برای نسخه ی کامل بازی شیرجه بزنند .

App Annie گفت آن ها همچنین قیمت بیش از معمول بازی را بررسی می کنند تا از اثر آن بر روی این بازی و بطور کل صنعت بازی سازی موبایل آگاه شوند .

بازی Super Mario Run متعلق به نینتندو پلتفرم محبوب pipe-leaping, turtle-flipping را گرفته و فقط ضروریات آن را نگه داشته است .

ماریو می دود ، می جهد و حتی بصورت خودکار از دشمنان فاصله می گیرد ، بازیکن فقط باید صفحه را Tap کند و تلاش کند تا سکه ها را جمع کند ، فن ها را اجرا کند و Question Box ها را باز کند .

با توجه به کنترل خسته کننده و ساده ی بازی و کوتاه بودن طول بازی به عنوان نقاط ضعف ، این بازی را می توان لذت بخش اما تطابق ناقص بازی های ماریو با دستگاه های دارای صفحه تاچ دانست .

به هر حال این بازی مخاطب زیادی را برای iPhone بدست آورده است .

طببق گزارش App Annie برای این بازی فقط 5 ساعت زمان برد تا رتبه ی 1 دانلود iTunes را در بخش های Action, Arcrade , Games , Overall بدست بیاورد .

یکی از سخنگوی های شرکت App Annie گفت :” در مقایسه با این بازی ، برای Clash Royale متعلق به شرکت Supercell ، 10 ساعت زمان برد تا همان رتبه را در Overall ، Games ، Action و Strategy بدست بیاورد .” “اکنون این بازی رتبه ی 4 ستاره را در App Store بدست آورده است.”

Super Mario Run زمان کمی بعد از انتشار بازی رتبه اول دانلود در 60 کشور جهان را تصاحب کرد .