Tom Clancy’s The Division نام بازی جدیدی است که قرار است در سبک سوم شخص، تیراندازی، اکشن به بازی های سال 2016 بپیوندد. شرکت سازنده این بازی Ubisoft است و این شرکت مسئولیت انتشار بازی را نیز بر عهده خواهد داشت. تاریخ انتشار این بازی برای کنسول های ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و کامپیوتر ( PC ) مارچ 2016 تعیین شده است.

داستان بازی Tom Clancy’s The Division

داستان بازی مربوط به یک بیماری واگیردار است که در یک روز به نام جمعه سیاه شروع به منتشر شدن در شهر نیویورک میکند و زمستانی به نام زمستان تاریک را رقم میزند. این بیماری باعث فروپاشی دولت آمریکا در 5 روز شده و در این میان نیازهای اولیه ارتباطی همه از کار میافتند و حتی دسترسی به آب و غذا هم قطع میشود. با توجه به تحقیقات بر روی این بیماری مشخص میشود که بیماری از طریق اسکناس های کاغذی بانکی در بین مردم پخش شده است. بازیکن در بازی Tom Clancy’s The Division در نقش یک مامور که در یک تیم سری تاکتیکی، که توسط هیچ ارگان خاصی اداره نمی شود، با نام SHD ظاهر میشود. که نام این گروه مخفف عبارت ” Strategic Homeland Division ” است که خلاصه آن نام خود بازی یعنی The Division میشود. این گروه برای مبارزه با تهدیدات خارجی ایجاد شده است و تحت دستور مستقیم رئیس جمهور آمریکا عمل میکند و هدف آنها جلوگیری از فروپاشی جامعه و صلح شهر است. در میانه های بازی، بازیکن متوجه میشود که در حال مبارزه با پخش بیشتر ویروس و از بین بردن کسانی که این ویروس را پخش کرده اند.

تریلر بازی Tom Clancy’s The Division

 

گیم پلی بازی Tom Clancy’s The Division

همان طور که در بخش داستانی اشاره شد بیشتر تمرکز بازی بر روی گروه سری SHD است و به همین دلیل بازی کردن به صورت چند نفره و گروهی خود بخشی از داستان بازی است البته امکان بازی کردن به صورت تک نفره هم وجود دارد که بقیه افراد گروه توسط هوش مصنوعی بازی مدیریت میشوند. علاوه بر ماموریت های اصلی بازی، دیگر فعالیتها نیز در کنار آن ها قابل انجام دادن است.

بازیکن برای به دست آوردن آب و غذا، مهمات و تجهیزات باید محیط اطراف را جستجو کند تا بتواند زنده بماند. تمرکز بیشتر این بازی بر روی مخفی کاری و مبارزات تاکتیکی نهاده شده است.

جهت ورود به بازی شما باید به اینترنت دسترسی داشته باشید و به بازی Connect شوید.

شهر اصلی بازی نیویورک است و مناطقی که بازی در آن اتفاق می افتد و برای بازی شبیه سازی شده اند شامل: Brooklyn, Manhattan و queens هستند.

در بازی Tom Clancy’s The Division سلاح های متعددی در اختیار بازیکن قرار میگیرد که تعداد سه اسلحه هم زمان قابل ، حمل کردن میباشد. علاوه بر سلاح ها، تجهیزاتی هم می تواند توسط کاراکتر بازی حمل شود و بازیکن حداکثر 5 جای خالی برای تجهیزات منحصر به فرد خود را دارا می باشد. از جمله تجهیزاتی که میتوان به آن اشاره کرد شامل: کوله پشتی، دستکش و جلیقه ضد گلوله است، هر یک از این تجهیزات به دو سطح بازیکن با نام های Rarity و AR مربوط میشود. AR   یا همان Armor Rating میزان ضربه پذیری تجهیزات را نشان می دهد هر چه میزان تجهیزات کاراکتر در بازی بیشتر باشد سطح AR آن بیشتر میشود.

برای بازیکن مهارت ها و استعدادهای مختلفی تعریف شده است که افزایش و به دست آوردن آنها باعث خاص شدن کاراکتر بازی میشود.

بازیکن با گروه های مختلفی در بازی مواجه میشود از جمله ماموران گروه Division، پلیس، مامورین پاک سازی و … .

Tom-Clancy's-The-Division-product-image-2

ناحیه ای در بازی وجود دارد که ویروس بیشتر در آن پخش شده است به نام Dark Zone که بازیکن در این محیط بیشتر با دیگر گروه ها مواجه میشود در این محیط دو نوع مبارزه PVP و PVE میتواند اتفاق بیفتد منظور همان Player vs Player  , Player vs Environment است.

بازیکن در بازی Tom Clancy’s The Division توانایی شخصی سازی بیشتر بخش های کاراکتر و تجهیزات بازی را دارد، از جمله این تغییرات میتواند تغییر ظاهر کاراکتر بازی، تجهیزات و سلاح های بازی را نام برد.

ویژگی های دیگری هم در بازی وجود دارد که در هنگام بازی کردن به آنها پی خواهید برد. ویژگی هایی از جمله  Loot کردن، Crafting، تصمیم گیری در ماموریت های بازی با توجه به انتخاب متعددی که پیش روی بازیکن قرار میگیرد، مناطق و محیط های امن برای بازیکن و … که معمولا در بیشتر بازی ها با سبک مشابه دیده میشود.

ویدئویی از گیم پلی بازی Tom Clancy’s The Division

 

گالری عکس های بازی Tom Clancy’s The Division