در این بخش قصد داریم تا آموزش نرم افزار اوریجین (origin) و کارکردن با آن را برای شما قرار دهیم. نرم افزار اوریجین یکی دیگر از نرم افزارهای معروف و بسیار محبوب برای بازی های اورجینال و آنلاین به حساب می آید. بازی های معروفی مثل FIFA 16، Battlefield, Far Cry, Batman از جمله بازی هایی هستند که شما برای بازی کردن به خصوص به صورت آنلاین به نصب و استفاده از این نرم افزار نیاز خواهید داشت.

در آموزش نرم افزار اوریجین (origin) بخش های مختلف نرم افزار به خصوص افزودن سی دی کی بازی به شما داده خواهد شد.

این آموزش مربوط به نسخه  Version 9.10.1.1501 نرم افزار اوریجین میباشد.

مراحل آموزش نرم افزار اوریجین (origin)

 

دانلود نرم افزار اوریجین origin

اولین مرحله دانلود کردن نرم افزار اوریجین است. برای دانلود نرم افزار به آدرس زیر مراجعه کنید، حجم تقریبی این نرم افزار 120 مگابایت است.

لینک دانلود نرم افزار اوریجین از وب سایت اصلی

لطفا در صورت خراب شدن لینک دانلود آن را در همین پست گزارش دهید تا اصلاج شود.

دقت داشته باشید که نسخه های دیگری از جمله نسخه کم حجم هم برای دانلود در سایت اصلی قرار دارد ولی ما شدیدا توصیه میکنیم که نسخه کامل نرم افزار اوریجین را دانلود و نصب کنید.

 

نصب و اجرای نرم افزار اوریجین origin

پس از اینکه نرم افزار را به طور کامل بر روی سیستم خود نصب کردید آن را اجرا کنید دقت داشته باشید که لینک قرار داده شده فقط بر روی سیستم عامل های ویندوزی کار میکند. پس از اجرا کردن نرم افزار در صورتی که setup اصلی را نصب کرده باشید صفحه جدیدی به صورت زیر برای شما باز میشود. این صفحه در دو حالت نمایش داده خواهد شد اول اینکه با آی پی ایران نرم افزار را باز کرده باشید. دوم اینکه در هنگام باز کردن نرم افزار اوریجین به اینترنت متصل نباشید.

before-using-vpn-vplay.ir

در این صفحه شما نمیتوانید حساب کاربری جدید ایجاد کنید دلیل آن هم فیل Ter بودن آی پی های ایران از سوی نرم افزار اوریجین است. برای اتصال به این نرم افزار و توانایی ایجاد اکانت جدید شما نیاز به فیل Ter شکن دارید. به شما توصیه میکنیم که از وی p ان روسیه استفاده کنید چرا که سی دی کی های روسی بیشتر در سایت های ایرانی به فروش میرسد و قیمت نسبتا ارزان تری نسبت به سی دی کی های Free Region دارند.

ابتدا نرم افزار اوریجین را ببندید، v پی n خود را باز کنید و به آن متصل شوید، اکنون مجددا نرم افزار را باز کنید. احتمال زیاد در صورتی که اینترنت به سرور خارج متصل شده باشد اکنون صفحه مانند زیر برای شما باز میشود که قادر خواهید بود تا حساب کاربری جدید را ایجاد کنید.

after-using-vpn-first-screen-vplay.ir

 

 

ایجاد حساب کاربری جدید در نرم افزار اوریجین Origin

برای ایجاد حساب جدید بر روی عبارت Create Your EA Account که در شکل بالا ملاحظه میکنید کلیک کنید. پنجره جدیدی برای شما باز می شود و از شما میخواهد که کشور خود و تاریخ تولد خود را انتخاب کنید. معمولا در بخش کشور، اولین نام کشوری که به شما نشان داده میشود، نام همان کشوری است که با آی پی آن نرم افزار را اجرا کرده باشید، که اگر مثلا با وی P ان روسیه وارد شده باشید کشور روسیه به شما نشان داده خواهد شد. همان طور که گفته شد به دلیل تحریم بودن ایران نام کشور عزیزمان در این لیست قرار داده نشده است. ( به درک که اسم کشورمون رو نذاشتن به جهنم ).

select-country-and-birthday-origin-vplay.ir

 

پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده بر روی کلید Continue کلیک کنید پس از کلیک کردن به صفحه جدیدی وارد می شوید که باید در آن اطلاعات حساب خود را وارد کنید.

دقت داشته باشید در صورت که از یک زمان معین بیشتر در عکس شکل قبل بمانید امکان دارد که با خطای service is no available مواجه شوید که باید مجددا نرم افزار را ببندید و بازکنید تا مشکل حل شود و مراحل گفته شده را مجددا تکرار نمایید.

 

origin-registration-final-vplay.ir

origin-registration-final-2-vplay.ir

پس از وارد کردن کامل اطلاعات حساب بر روی گزینه Create Accountکلیک کنید. این گزینه تا زمانی که اطلاعات را کامل وارد نکنید غیر فعال است.

منظور از Public ID همان نام کاربری است. در انتخاب کردن سوال امنیتی یا همان Security Question دقت کافی داشته باشید چرا که در صورتی که نام کاربری و یا رمز عبور خود را فرآموش کنید این سوال برای بازیابی رمز عبور از شما پرسیده خواهد شد.

تنظیماتی که در عکس بالا مشاهده می کنید می تواند براساس خواسته شما باشد. یعنی میتوانید اکانت خود را از نظر امنیتی و سطح دسترسی تغییر دهید. تنظیماتی که در این عکس قرار داده شده است کاملا اختیاری است و بهتر است براساس نوع کاربری، کاربر تنظیم شود. مثلا اگر شما قصد دریافت آخرین اخبار و وقایع بازی ها را بر روی ایمیل خود ندارید تیک گزینه Email me about EA’s new games, events, and sales را بردارید.

پس از کلیک بر روی گزینه Create Account اطلاعات وارد شده بررسی میشوند و در صورتی که تمامی اطلاعات به طور کامل وارد شده باشند صفحه جدیدی برای شما باز میشود که باید در آن آواتار حساب خود را انتخاب کنید. شما باید از بین آواتارهایی که در نرم افزار در اختیارتان قرار میگیرد یکی را انتخاب نمایید. برای انتخاب آواتار بر روی گزینه Choose an avatar کلیک کنید تا صفحه انتخاب آواتار باز شود پس از انتخاب آواتار پیش نمایش آن به جای علامت سوال قرار میگیرد که پس از آن بر روی Continue کلیک کنید.

البته امکان این وجود دارد که شما هیچ آواتاری برای پروفایل خودتان انتخاب نکنید در این صورت بر روی گزینه Skip کلیک کنید.

origin-registration-avatar-vplay.ir

 

فعال سازی پست الکترونیکی

اکنون حساب کاربری شما ایجاد شده است و شما به محیط اصلی نرم افزار که شبیه به عکس زیر است وارد شده اید. یک لینک برای فعال سازی حساب کاربریتان به ایمیلی که در هنگام ثبت نام وارد کرده اید ارسال شده است که برای فعال سازی اکانت اوریجین باید بر روی لینک فعال سازی کلیک کنید. در صورتی که لینکی دریافت نکرده اید بر روی گزینه send verification در نرم افزار کلیک کنید.

origin-main-screen-vplay.ir

افزودن سی دی کی جدید بازی به نرم افزار اوریجین Origin

برای افرودن سی دی کی جدید از منوی نرم افزار بر روی گزینه Origin کلیک کنید و از منویی که بازی میشود گزینه Redeem Product Code را انتخاب کنید. مانند شکل زیر:

origin-add-cd-key-menu-vplay.ir

 

پس از انتخاب این گزینه صفحه جدیدی باز میشود که برای فعال سازی سی دی کی بازی باید آن را در بخش Product Code وارد کنید و بر روی Next کلیک کنید، در صورتی که سی دی کی وارد شده معتبر باشد بازی مربوط به لیست بازی های شما، که از بخش My Games قابل دسترسی است، اضافه شده است. اکنون شما میتوانید بازی مربوطه را دانلود کنید و از آن لذت ببرید.

origin-add-cd-key-page-vplay.ir

 

دقت داشته باشید که شما نیازی به دانلود کامل بازی ندارید و میتوانید DVD بازی مربوطه را خریداری نمایید، سپس بازی را بر روی سیستم خود نصب کنید. اگر بازی شما دارای کرک است از آن استفاده نکنید.

اکنون به بخش دانلود بازی بروید بر روی دانلود بازی کلیک کنید تا فولدر بازی شما ساخته شود پس از آن دانلود را متوقف کنید و به مکانی که بازی را بر روی سیستم خود نصب کرده اید بروید، تمامی فایل های بازی را کپی کرده و به آدرس C:\Program Files (x86)\Origin Games بروید، امکان دارد که درایوی که شما نرم افزار اوریجین را نصب کرده اید درایو C نباشد. اکنون فایل های کپی شده را به فولدری که نرم افزار اوریجین برای بازی مربوطه ساخته است و شما قسمتی از آن را دانلود کرده اید، بریزید.

به نرم افزار Origin بازگردید و بر روی ادامه دانلود بازی کلیک کنید. اکنون فرآیند دانلود بسیار سریع تر خواهد شد و نرم افزار اوریجین فقط فایلهایی را دانلود میکند که نمیشناسد و یا برای بازی وجود ندارند. امکان دارد که این نرم افزار بازی شما را به نسخه جدید به روز رسانی کند که در این صورت حجم دانلود بیشتر خواهد شد.

افزودن دوستان جدید و چت کردن در نرم افزار اوریجین

نرم افزار اوریجین به شما این امکان را می دهد تا دوستان جدیدی را به لیست دوستان خود اضافه کنید و در هر زمان با آنها به چت کردن بپردازید. برای افزودن دوست جدید و یا مدیریت دوستان خود از منو، بخش friends را کلیک کنید. با شکلی مانند زیر رو به رو خواهید شد.

origin-add-friend-vplay.ir

 

همانطور که در شکل مشاهده میکنید شما میتوانید دوستان جدید را از قسمت Add a Friend اضافه کنید که با کلیک بر روی آن صفحه جدیدی برای شما باز میشود که میتوانید ID دوست خود را جستجو کنید و آن را به لیست دوستانتان اضافه کنید.

امکان تغییر شکل آواتار از طریق این منو وجود دارد.

شما میتوانید وضعیت فعلی خود را در چت روم از حالت آنلاین به غیر قابل دسترس و یا عدم نمایش وضعیت تغییر دهید.

برای باز کردن بخش چت روم باید بر روی آیکون مشخص شده در عکس زیر کلیک کنید تا بخش چت روم در صفحه جدیدی برای شما باز شود. همان طور که در عکس مشخص است شما میتوانید چت روم اختصاصی خود را نیز ایجاد کنید. یکی از ویژگی مهم و کاربردی چت روم نرم افزار اوریجین، امکان چت صوتی است.

origin-chat-vplay.ir

 

در صورتی که در مورد استفاده از این نرم افزار سوالی داشتید از طریق همین پست و بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.