به گزارش گیم‌پینو، اگر در ردیت، تویئت‌های توئیتر یا بسیاری از سایت‌های عمومی گیمینگ و بازی خوانده باشید بسیاری از مردم در حال بازی Pokemon Go هستند. این بازی منحصر به فرد موبایل فرد را وادار به تحرک فیزیکی می‌کند تا به دنبال پوکمون‌های اطراف زندگی‌اش بگردد، و همچون سنت قدیمی بازی‌های ننتندو این بازی هیچگاه برای رایانه‌های شخصی نخواهد آمد.

اما این بار جریانات کمی متفاوت است. این بار ما می‌توانیم به خیل عظیم کاربران نینتندو در خلق این واقعه عظیم اجتماعی بپیوندیم. و می‌توانیم این بار آن را از طریق رایانه‌های شخصی‌مان دنبال کنیم: به کمک یک شبیه ساز بدون ترک کردن میزمان!

تمام حق مطلبی که قرار است ادا شود متعلق است به یوتیوبری به نام Travis D، که خالق آموزش کامل و ریز دستورالعمل‌هایی است که چگونه می‌توان به این مسئله دست پیدا کرد. مطمئناً اولین چیزی که به آن نیاز دارید شبیه ساز آندروید به نام BlueStacks برای اجرای بازی از طریق رایانه‌های شخصی است، اما همه چیز انقدر ساده نیست. پس از آن باید آندروید مجازی‌تان را روت کنید تا به شما اجازه بدهد که یک نرم افزار مکانیابی GPS جعلی را روی آن نصب کنید تا بتوانید مکانیزم طبیعی Pokemon Go را تجربه کنید.

البته آنقدر ها هم که بن نظر می‌رسد پیچیده نیست —اجرا و نصب آن تقریباً 20 دقیقه وقت می‌گیرد— اما بگذارید کاملاً صادق باشم و بگویم این راهکار بهترین جواب نیست. در حالیکه بطور کامل کار می‌کند اما این راهکار راه حل اصلی بازی نیست و بازی نباید از این راه بازی شود. مسئله دیگر این است که شما برای حرکت هر بار نیاز است که GPS را دوباره بارگذاری کنید. بدون راه رفتن که مسئله و پیکره اصلی بازی است شاید از لذت اصلی بازی محروم شوید.

شاید شروع این فرآیند کمی سخت به نظر برسد، مخصوصاً کرش خوردن امری طبیعی بنظر می‌رسد و اگر شما با سرعت بالایی به گشت و گذار بپردازید امکان دارد که توسط Pokémon Go از بازی کردن محروم شوید. هرچند که بازی رایگان است (این مسئله مخالف قوانین Pokemon Go است و با مسئولیت خودتان این کار را انجام دهید) کاربران اجازه ندارند که بازی را به غیر از سرویس‌هایی که شرکت Niantic مهیا کرده است اجرا کنند.

اگر کاملاً مطمئن هستید که می‌خواهید بدین نحو بازی کنید ویدئو آموزشی زیر از TravisD را مشاهده کنید.

راهنمایی‌های TravisD راهنمایی عمیق‌تری را برای اجرای این بازی فراهم می‌آورد. یادتان باشد که استفاده از شبیه‌سازهای GPS می‌تواند منجر به محروم شدن شما از بازی باشد. برای کسانی که دسترسی به دستگاه‌های آندروید دارند واقعاً این شیوه توصیه نمی‌شود.