به گزارش گیم‌پینو، بازی Pokemon Go هم اکنون موضوع اصلی نگرانی‌های کاربران گوگل است چرا که این بازی دسترسی کامل به اکانت آنان را طلب می‌کند. در پستی در شبکه تامبلر آقای آدام ریوی که به عنوان تحلیلگر امنیتی کار می‌کند توجه‌ها را نسبت به درخواست‌های سطوح دسترسی اکانت کاربران توسط بازی Pokemon Go جلب کرده است و اشاره کرده است که بازی Pokemon Go دسترسی کامل و بی چون و چرایی به اطلاعات اکانت شما دارد.

هنگام اجرای بازی، بازیکنان باید انتخاب کنند که از طریق اکانت گوگل‌شان وارد شده یا از طریق کلاب Pokemon Trainer وارد شوند. کلاب Pokemon Trainer هم اکنون ایجاد اکانت جدید را مسدود کرده است و تنها راهی که باقی می‌ماند استفاده از اکانت گوگل است. حتی از این طریق (یعنی استفاده از اکانت گوگل) هم هنوز خطر خاصی شما را تهدید نمی‌کند مسئله اصلی اینجاست که به محض ورود اطلاعات اکانت کاربری شرکت Niantic Labs که استدیوی توسعه دهنده این بازی است؛ اجازه هیچگونه تغییر در اکانت کاربری را به کاربر نمی‌دهد.

باتوجه به نیازهایی که بازی Pokemon Go برای اجرای بازی به آن نیاز دارد نشان می‌دهد که بازی به طور خودکار به حالت «دسترسی کامل» می‌رسد. برای کاربران iOS هیچ تنظیماتی مبنی بر ویرایش این دسترسی‌ها وجود ندارد، تنها تنظیم صرفاً جلوگیری از دسترسی به طور کامل است.

برای افرادی که بر روی آندروید بازی می‌کنند، امنیت بازی توسط گوگل به هیچ وجه تایید نمی‌شود. سایت گوگل پلی‌استور که شامل یک لیست از اطلاعاتی است که Pokemon Go به آن دسترسی دارد دسترسی آن را «به طور کامل» نشان می‌دهد.

هنگامی که شما اجازه دسترسی کامل می‌دهید، نرم افزار می‌تواند اطلاعات شما را به طور کامل مشاهده و آنها را تغییر دهد. این امتیاز دسترسی کامل فقط باید توسط نرم افزارهایی صورت بگیرد که شما «به طور کامل» به آنها اعتماد دارید و بر روی دیگر گجت‌های شما نصب شده‌اند.

استدیو Niantic Labs در مورد اینکه این اطلاعات چگونه دسته بندی و برای چه استفاده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند اینطور توضیح داد:

ما اطلاعات مشخصی را که شما از دستگاهتان برای ما می‌فرستید را ذخیره می‌کنیم، مثل اینکه شما از چه دستگاهی استفاده می‌کنید، تنظیمات کاربری‌تان و سیستم عاملی که بازی ما را اجرا می‌کنید. البته این تبادل اطلاعات دو طرفه است و شما نیز از اطلاعات ما استفاده می‌کنید. ما از این اطلاعات برای ایجاد خدمات یا برای بهبود خدماتمان از آنها استفاده کنیم.

شرکت Niantic Labs در مورد این دسترسی‌ها هنوز بیانیه‌ای صادر نکرده است. این انتخاب شماست که نسبت به برنامه‌هایی که حتی درصدی چند مشکل امنیتی دارند حساس باشید یا خیر!

بروزرسانی: شرکت Niantic Labs بیانیه‌ای صادر کرده است. که به شرح زیر است:

ما به تازگی متوجه شدیم که ساخت اکانت بازی Pokemon Go به طرز اشتباهی نیاز به دسترسی کامل به اطلاعات گوگل دارد. هرچند که Pokemon Go تنها به اطلاعات اولیه اکانت گوگل هم چون (user ID و Email نیاز دارد) و اطلاعات دیگری نیز ذخیره سازی نمی‌شوند. هنگامی که ما متوجه این خطا شدیم در حال کار بر روی آن هستیم و این درخواست را صرفاً به اطلاعات پایه‌ای آن محدود کردیم.

گوگل نیز تایید کرده است که اطلاعات دیگری از جانب Pokemon Go ذخیره‌سازی نمی‌شود و کاربران دیگر نیاز نیست نگران عدم امنیت اطلاعات خود باشند.