به گزارش وی‌پلی، کونامی به طور رسمی انتشار بازی PES 2017 را اعلام و ادعا کرده است که بازی‌شان بسیار بهتر از عنوان ورزشی هم‌رده از استدیو EA یعنی FIFA 17 می‌باشد. در کنفرانس خبری اخیر، کارگردان استدیو کونامی این بازی را برای تمام پلتفورم‌های اصلی و قدیمی معرفی کرد. این کارگردان اعلام داشت که بازی جدید، به استانداردهای جدیدی از واقعیت گرایی در این رشته خواهد رسید.

این مسئله اعلام شده بود که Pro Evolution Soccer در تاریخ 20 سپتامبر 2016 عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود دموی این بازی در قالب نسخه بتا کمی زودتر از تاریخ انتشار آن به بازار عرضه شود.

تمرکز اصلی امسال این استدیو بر روی حالت چند نفره (مولتی‌پلیر) بوده است تا حالت Career یا ویژگی Champions League. کونامی ادعا کرده است که گیم‌پلی نرم و آهسته معروف خودشان را دوباره به صحنه خواهد آورد. این تصمیم بعد از شکست آنان در گیم‌پلی تند PES 2016 گرفته شد. آنها همچنین لیستی بلند بالایی از ویژگی‌های جدید این بازی را در وب سایت خود منتشر کرده و امید به آن دارند که بر بازی FIFA 17 فائق آیند.

شعار اصلی امسال PES 2017 کنترل واقعیت (Control Reality) است که به نظر می‌رسد بر واقع‌گرا کردن بازی تمرکز کرده است تا بیشتر شبیه فوتبال واقعی شود. ویژگی‌های زیر مجموعه دیگر همچون لمس دقیق، پاس با دقت، دستورالعمل‌های پیشرفته، سیستم دروازه‌بانی جدید، استراتژی جدید کرنر، استراتژی هدایت جمعی تیم، جلوه‌های بصری بهتر، حرکت بهتر بازیکنان و هوش مصنوعی تطبیق‌پذیر بوده اند.

در ادامه به هریک از این ویژگی‌ها خواهیم پرداخت:

لمس دقیق

بازیکنان در فوتبال واقعی تکنیک‌های متفاوتی برای کنترل و هدایت توپ دارند. این ویژگی به بازیکنان اجازه می‌دهند که هر یک از آنان تکنیک خودشان را در بازی داشته باشند. هنگامی که این ویژگی با سایر گیم‌پلی مخلوط شود حرکت فوق العاده از یک فوتبال واقعی را به نمایش می‌گذارد. همچنین مشخص شده است که تعداد زیادی انیمیشن به بازی اضافه شده‌اند تا کنترل توپ را بسیار واقعی تر جلوه دهند.

پاس با دقت

کونامی ادعا می‌کند که این ویژگی جنبه‌ای از هنر در بازی است. بعد از تلفیق آن با فیزیک واقعی بازی که شامل سرعت و سطح برخوردهاست، این ویژگی سرعت گیم‌پلی و صحت حرکت توپ را تعریف می‌کند. بازی به بازیکن کمک می‌کند که پاس فوق العاده‌ای در شرایط‌های مختلف بدهد. این ویژگی به بازیکن اجازه می‌دهد مسیر کشنده‌ای برای به وقوع پیوستن یک گل را طی کند.

دروازه‌بانی

یکی از بهترین نکته‌ها در مورد سری بازی‌های PES تطبیق‌پذیری دروازه‌بانی آنهاست. کونامی یک بار دیگر راه‌های بیشتری برای ارائه‌ تکنیک دروازه‌بانی بهتر ارائه کرده است. توسعه‌دهندگان اطمینان کامل دارند که این سیستم جدید سیستم گلزنی را بسیار بهبود خواهد بخشید.

دستور‌العمل‌های پیشرفته

این مسئله در بازی‌های ما امری طبیعی و معمولی شده‌اند اما نبودشان در PES احساس می‌شد. استراتژی بازی‌هایی همچون تیکی تاکا یا LVG پاس رو به عقب معروف حالا می‌‌تواند از طریق شما تایید و به کار برده شوند. این سیستم به شما نحوه‌ی اجرای آنان در بازی را نشان می‌دهد.

استراتژی‌های ضربات کرنر

شما می‌توانید ببینید که تیم شما در هنگام زدن ضربه کرنر چه میزان مدافع و چه میزان مهاجم دارد. این ویژگی تازگی به PES 2017 اضافه شده است و به بازیکنان خاص اجازه حرکات خاص و بیشتر می‌دهد. به عنوان مثال بازیکنی همچون رونالدو حالا می‌تواند به دور دفاع بگردد و هنگام پریدن بسیار ارتفاع بگیرد.

هدایت جمعی تیم

بطور کلی بازی فوتبال بازی غیر قابل پیش‌بینی است. این ویژگی خاصیت غیرقابل پیش‌بینی بودن فوتبال را کمی سنجیده‌تر می‌کند. بازیکنان حال قادرند هدایت کلی توپ را تصمیم بگیرند و بر اساس یک نقشه حساب شده بازی کنند. اگر به دنبال تغییر گیم‌پلی دفاعی خود به حالت کاملاً هجومی هستید تنها به قشردن یک دکمه قادر به انجام این کار هستید.

جلوه‌های بصری بهتر

کونامی ادعا می‌کند که انیمیشن‌ها و گرافیک بازی یک بار دیگر بروزرسانی شده‌اند اما ما واقعاً به آن احتیاج داریم؟ این شاید تنها ویژگی‌است که بسیار بر آن آگاه هستند. هرچند که توسعه‌دهندگان عمیقاً بر این باورند که موتور Fox Engine جدید، قادر خواهد بود تمام صحنه‌های بصری جدید را پشتیبانی کند و آنها را بیش از پیش طبیعی‌تر جلوه دهد.

حرکت بهتر بازیکنان

گمان بر این است که این امر در پی ویژگی «لمس دقیق» به وجود آمده است اما در دسته‌بندی دیگری قرار می‌گیرد. گفته می‌شود دویدن بازیکنان همراه با توپ یکی از مهمترین بخش‌های است که تمرکز توسعه‌دهندگان را به خود اختصاص داده است.

هوش مصنوعی تطبیق‌پذیر

این شاید یکی از بهترین ویژگی‌هایی باشد که در PES 2017 شاهد آن هستیم پس در این باره بیشتر توضیح خواهیم داد. برای اولین بار در بازی فوتبال کامپیوتر نحوه بازی شما را تحلیل خواهد کرد و گیم‌پلی خودش را با آن تطبیق خواهد داد. FIFA ادعا می‌کند که این ویژگی را مدت‌هاست در بازی‌هایش داشته است اگر چنین است این ویژگی بسیار تار و ناشفاف است. بازی PES ادعا کرده است که این ویژگی یکی از مهمترین ویژگی‌هایشان تابحال است.

منتقدین بر این عقیده‌اند که ویژگی هوش مصنوعی PES اگر آنطور که گفته می‌شود باشد به تنهایی قادر به رقابت با FIFA است. هوش تطبیق‌پذیر بازی را بسیار دراماتیک‌تر خواهد کرد هنگامی که کامپیوتر به دنبال هر حرکت جزئی از شما باشد.

تطبیق‌پذیری هوش مصنوعی شاید از ابتدا در زمره مهمترین ویژگی‌های بازی‌های رایانه‌ای بوده است. باید دید که آیا این موضوع باعث فروش بیشتر PES می‌شود یا خیر!