در حالیکه استیم برای تخفیف هایش به شدت معروف شده است، شما واقعاً برای لذت بردن از یک بازی نیاز به هزینه ی آنچنانی ندارید، لذت بردن از بازی هایی که خدمات خوبی برای پیشنهاد به شما دارند. در طول این سال های استیم جمعی از بهرین بازی های رایگان را جمع آوری کرده است و ما در این پست قرار است به آنها بپردازیم.

بعضی از این پیشنهادات مانند بزرگترین بازی های رایگان استیم بسیار واضح خواهند بود. ما نه تنها می خواهیم به شما بازی های بزرگی پیشنهاد کنیم بلکه نمی خواهیم شما بازی های کوچکتر را از دست بدهید.

Dota 2

dota-2

اگر به دنبال بازی هستید که واقعاً شما را در خود غرق کند مطئناً Dota 2 می تواند بهترین گزینه باشد. شما ساعت های زیادی را باید صرف کنید که بر این بازی MOBA استدیو Valve تسلط پیدا کنید و به سختی می توانید به این سطوح برسید. در حالیکه که هدف در این بازی به صورت مستقیم قرار دارد و نیروهای نظامی شما به سمت پایگاه دشمن در حال حرکت اند که نهایتاً شما بتوانید ساختمان باستانی دشمن را خراب کنید این بازی پایان می یابد. عمق و شدت بازی Dota 2 بسیار متناوب است. این بازی برای کسانی که به دنبال زقابت با دیگران هستند بسیار بازی مناسبی است همچنین شما باید بتوانید به احساسات خود نیز غلبه کنید!

Super Crate Box

شاید شما استدیو Vlambeer با توجه به بازی آنها با نام Ridiculous Fishing و بازی Nuclear Throne بشناسید. یکی از قدیمی ترین بازی های آنها بر روی استیم این بازی که نه تنها رایگان است بلکه بسیار نیز خوب است. Super Crate Box یک بازی آرکید است – سبک بازی به نحوی است که شما باید بیشترین امتیاز را کسب کنید. چالش شما؟ سلاح های شما همواره در حال عوض شدن به صورت تصادفی هستند، پس بسیار باید مراقب خودتان باشید. Super Crate Box برای کسانی که به دنبال یک بازی ساده هستند انتخاب بسیار خوبی است همچنین که این بازی اعتیارآور، بدون زواید و سنگینی است.

Velvet Sundown

یکی از عجیب ترین بازی ها بر روی شبکه استیم این بازی است، Velvet Sundown یک بازی چند نفره است که شما با چندین بازیکن دیگر بر روی یک قایق تفریحی هستید. به شما یک کاراکتر با یک هدف داده می شود، همچنین به دیگران نیز همینطور. شاید شما باید کسی را فریب بدهید شاید باید کسی ار مسموم کنید. شاید شما باید بقیه را قانع کنید که از حقوق نهنگ ها حمایت کنند و تابلو «نهنگ ها را نجات بدهیم را نصب کنند» اینکه چطور به هدف هایتان می رسید به شما بستگی دارد. اما مطمئناً درگیر مکالمات عجیب و غریب خواهید شد، اما شاید داستان های عشقی یا جادو و جمبل! این بازی حس یک هوش مصنوعی خوب می کند، تنها با آدم های واقعی!

Team Fortress 2

Team-fortress-2

این بازی شاید مثل تمامی بازی های دیگر توجه رسانه ها را جلب نکرده باشد اما Team Fortress 2 همچنان بازی محبوبی در نزد کاربران استیم است. بازی تفنگی که تنوع زیادی دارد. حتی اگر آن را قبلاً بازی کرده باشید  همچنان برای پریدن و شلیک چند گلوله جذاب است. این بازی شاید در حدود یک دهه عمر داشته باشد اما بسیار خوب جذابیتش را حفظ کرده است!

Path of Exile

یک بازی RPG ماجراجویی است که بهترین بازی های شناخته شده ای همچون Diablo و Final Fantasy VII را با هم مخلوط کرده است. این بازی، یکی از بازی های خوبی است که شاید اگر به بازار عرضه شده بود قیمتی معادل 40$ داشت اما خوشبختانه در شبکه استیم می توانید آن را رایگان تهیه کنید و از آن لذت ببرید.