ویژگی ها و بهینه سازی های جدید بازی PES 2016

طی یک دهه گذشته رقابت بسیار سنگینی بین دو بازی فوتبالی FIFA ساخته EA Sports و Pro Evolution Soccer ساخته شرکت Konami بوده است. و هر ساله این دو شرکت بزرگ سعی داشته اند تا با افزودن امکانات متعدد به این دو بازی از دیگری پیشی بگیرند. شاید مطالب زیادی راجع به اینکه کدام یک از این دو بازی بهتر از دیگری است وجود داشته باشد اما واقعیت امر این است که هر یک از بازی ها طرفداران خاص خودشان را دارند. گروهی بازی PES را بهتر از FIFA و گروهی دیگر هم FIFA را برتر از PES می دانند. مهم ترین مسئله این است که هر دو گروه از بازی کردن با بازی محبوب خود جدا از اینکه FIFA باشد یا PES لذت می برند.
به زودی نسخه های جدید هر دو بازی برای کنسول های مختلف از جمله کامپیوتر (PC)، پلی استیشن 4، پلی استیشن 3 ایکس باکس 360، ایکس باکس وان به بازار عرضه می شود و حتی پیش فروش این بازی ها نیز در فروشگاه های اینترنتی بزرگی از جمله آمازون آغاز شده است.
در این پست قصد داریم تا ویژگی های جدید و بهینه سازی هایی که در بازی PES 2016 اتفاق افتاده است را معرفی کنیم.

تغییرات جدید در گیم پلی بازی

 

سازندگان بازی PES تغییرات زیادی را در گیم پلی بازی PES 2016 اعمال کرده اند تا بتوانند هیجان بیشتری را برای گیمرها به ارمغان آورند. علاوه بر این سعی شده تا گیم پلی این بازی طوری بهینه سازی شود تا بتواند به گیم پلی شماره 1 در بین بازی های فوتبال تبدیل شود.
در ویئوی که توسط وب سایت IGN منتشر شده است میتوانید گیم پلی جدید بازی را مشاهده نمایید

بهینه سازی شدن برخورد فیزیکی بازیکنان

 

در این نسخه از بازی PES سیستم برخورد و کلا سیستم فیزیکی بین بازیکنان در شرایط مختلف بهینه سازی شده است و تغییرات زیادی نسبت به PES 2015 داشته است به طوری که با محاسبات پیچیده هر برخورد در هر شرایط می تواند نتیجه خاص خود را در بر داشته باشد. اولین برخوردی که شما در این بازی تجربه کنید، تغییرات برخورد بین بازیکنان را متوجه خواهید شد.

افزایش قدرت در برخوردهای هوایی

 

با توجه به تغییراتی که در سیستم فیزیکی بازی شکل گرفته است، برخوردها و نبردهای هوایی این بازی هم به شکلی کاملا جدید و منحصر به فرد تبدیل شده است به طوری که شما می توانید با فشردن کلیدهای مربوطه پیروز نبردهای هوایی در بازی باشید.

کنترل بهتر در برخوردهای یک به یک

 

در PES 2016 سعی شده تا کنترل توپ در برخورهای یک به یک بازیکنان بهتر شود و برای این منظور زمان پاسخ بازیکنان در بازی به حرکاتی که مد نظر وی می باشد بهتر شده و حرکات جدیدی برای بهتر مانور دادن در بازی با استفاده از کلید های قبلی اضافه شده است. با بهره گیری از این تغییرات بازیکن سریع تر از قبل جهت خود را تغییر می دهد و می تواند در مناطقی که تجمع بازیکن زیاد است از بین بازیکنان حریف عبور کند. با توجه به این ویژگی ها بازیکن می تواند در محوطه جریمه حریف مانور داده، جهت خود را به سرعت تغییر دهد، به عبارتی دفاع حریف را به هم بریزد و این امر هم هیجان بازی را افزایش می دهد و هم موجب خلق گل ها و موقعیت های زیبا در بازی می شود.

بهبود هوش مصنوعی بازی

با بهبود یافتن موتور هوش مصنوعی بازی و استراتژی تیمی بازی 2 به 3 قابل انجام است. در نسخه های قدیمی عمل 1 به 2 وجود داشت که برای انجام این کار نیاز به فشردن کلیدهای خاصی است اما در این نسخه با توجه به هوش مصنوعی بهینه شده بازیکن در موقعیتی قرار میگیرد که امکان پاس کاری بهتر وجود داشته باشد. البته باید تنظیمات مربوط به این استراتژی در ترکیب تیم صورت گیرد.

اضافه شدن مشخصه های جدید دروازه بان

در این نسخه مشخصه های جدید به دروازه بان اضافه شده است این مشخصه ها شامل: Catching، Clearance، Collapsingو Deflecting می باشد. مشخصه های بیان شده دروازه بانان را در بازی به کاراکترهای جدیدی تبدیل میکند. با تقویت هر مشخصه مثلا بالا بردن مشخصه Catching نسبت به Clearance دروازه بان به جای دفع توپ با مشت سعی میکند که توپ را از آن خود کند و در اختیار بگیرد.

کنترل و انتخاب شادی پس از گل

انتخاب شادی پس از گل در بازی PES 2016 به گیمر داده شده است. به این شکل که پس از به ثمر رسیدن گل بازیکن با فشردن کلیدهای مختلف میتواند شادی های بعد از گل خود را انتخاب کند، این ویژگی به تازگی به بازی PES اضافه شده است.

افکت های تصویری جدید

افکت های تصویری جدید به بازی اضافه شده است، افکت هایی که شما در شرایط مختلف بازی با آن آشنا خواهید شد. مثلا بارش باران و نوع حرکت بازیکن در باران اضافه شده، نور بازی در هنگام شب تغییراتی داشته است.
دیگر تغییرات را در هنگام بازی کردن متوجه آن خواهید شد.

وضعیت آب و هوای پویا

برای اولین بار در بازی PES آب و هوای داینامیک اضافه شده است به طوری که امکان دارد در اواسط یک بازی، بارش باران شروع شود و یا بارش یک باران قطع شده و هوا آفتابی شود و این ویژگی نه تنها مختص آب و هوا میباشد بلکه بر روی سرعت توپ و عملکرد بازیکنان نیز میتواند تاثیر گذار باشد و حتی سرنوشت یک بازی را تغییر دهد.

حرکات مشابه تر به انسان

در این بازی سعی شده تا حرکات بازیکنان به انسان نزدیک و نزدیک تر شود مثلا در هنگام بازی کردن بازیکنی به خاطر پاس ندادن هم تیمی خود اعتراض کند، دروازبان در هنگام حمله، ثبت گل و دیگر موارد از خود عکس العمل نشان دهد، اعتراض بازیکنان برای نگرفتن خطا از سوی داور و یا حتی به زمین خوردن بازیکنان زمانی که در حالت یک به یک یک بازیکن دیگری را جا میگذارد و او را با مانور و حرکات خود به اشتباه می اندازد.

قوانین فیزیکی جدید برای توپ بازی

در سال های اخیر در بازی های فوتبال سعی شده است تا قوانین فیزیکی برای توپ بازی طوری باشد که تمامی عملکردهای توپ بازی شبیه به توپ در فوتبال های واقعی باشد و هر ساله این روند رشد خود داشته است. امسال نیز شرکت KONAMI سعی کرده است تا قوانین جدیدی را برای توپ بازی به اجرا بگذارد به طوری که هر چرخش و هر ضربه به توپ به طور کامل با استفاده از محاسبات پیچیده و شبیه سازی توپ واقعی به انجام میرسد تا بتواند هر چه بیشتر واقعی تر جلوه کند.

بهینه سازی مشکلات PES 2015

هر ساله پس از انتشار نسخه جدید از بازی PES گیمرها مشکلات بازی را که با آن در حین انجام بازی مواجه می شوند، به شرکت KONAMI گزارش می دهند و این شرکت هم سعی می کند تا تمامی مشکلات مطرح شده را پس از بررسی برطرف ساخته و در سال آینده آن ها را مرتفع سازد. همین اتفاق در بازی PES 2016 نیز رقم خرده است و مشکلات زیادی که از سوی کاربران گزارش شده بود برطرف شده است و همین خود موجب بهتر شدن بازی شده است.

زاویه دوربین وسیع پویا

زاویه دوربین جدیدی برای بازی PES 2016 معرفی شده است که در این زاویه دوربین، گیمر قادر به مشاهده فضای گسترده تری از زمین بازی است. این زاویه دوربین به گیمر این اجاره را می دهد تا بهتر بازیکنان خود را در زمین پیدا کند و موقعیت بازیکنان را بهتر تغییر داده و در جای مناسب قرار دهد.
منظور از پویا بودن این زاویه دوربین این است که با توجه به موقعیتی که بازیکن در آن قرار دارد، در حال دویدن، درحال مانور دادن، نبرد هوایی و … دوربین به صورت اتوماتیک عمل زوم به جلو و یا به عقب را انجام می دهد ( اگه بخوام باهاتون صادق باشم همیشه یه همچین ویژگی تو ذهن خودم بوده و واقعا منتظرش بودم، امیدوارم همون چیزی باشه که انتظارشو داشتم ) تا به گیمر اجازه دهد به بهترین نحو در موقعیت های مختلف عملکرد لازم را انجام دهد.

امکان ایمپورت کردن تصویر برای کاربران PS4, PS3

برای گیمرهای که از کنسول های بازی PS4, PS3 استفاده میکنند یک ویژگی قرار داده شده است که توانایی ایمپورت کردم تیم ها و تصاویر ( تصاویر بازیکنان، مربیان ) برای آنها فرآهم شده است.

تصاویری از بازی PES 2016

 

full-pes-2016-gameplay Neymar-face-scan-PES-2016 pes_falling pes_kicking PES-2016-PS3-Par30dl-4