معرفی بازی Far Cry 5

معرفی بازی Far Cry 5

معرفی بازی Far Cry 5

معرفی بازی معرفی بازی Far Cry 5

سبک بازی

اکشن، ماجراجویی، تیراندازی اول شخص

قابلیت اجرا بر روی

  • PlayStation 4
  • Xbox One
  • PC

تاریخ انتشار بازی

توسعه دهندگان بازی

Ubisoft Montreal, Ubisoft Toronto

منتشر کنندگان بازی

Ubisoft

موتور بازی سازی

The Dunia Engine

سن مجاز

18+

مدهای بازی

Single-player, multiplayer

بازی Far Cry 5 یا همان بازی فارکرای 5 جدیدترین و آخرین نسخه از سری بازی های دنیای باز، محبوب و جذاب far cry به شمار می رود. بازی فارکرای 5 در سبک  اکشن، ماجراجویی و تیراندازی اول شخص است که توسط شرکت یوبیساف برای کنسول های ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و ویندوز در تاریخ 27 مارچ 2018  منتشر شده است.

گیم پلی بازی فارکرای 5

در اکثر بازی های جدید شاهد این هستیم که بازیکن توانایی انتخاب کاراکتر از بین چندین کاراکتر بازی را دارد از جمله محبوبترین و شناخته شده ترین بازی های این سبک می توان به بازی جی تی ای 5 اشاره کرد.

سازندگان بازی far cry 5 نیز در نسخه جدید از این شیوه استفاده کرده اند که بازیکن می توان از بین کاراکترها یکی را انتخاب نماید. این بازی به گیمرها این امکان را می دهد تا کاراکتر بازی را شخصی سازی کنند و ظاهر آن را به دلخواه خودشان تغییر دهند.

همانند نسخه های پیشین بازیکن امکان استفاده و در اختیار داشتن سلاح های گرم و سرد و انفجاری مختلفی را در مقابله با دشمنان دارد.

در این نسخه از بازی شاهد سیستم به روز شده مبارزه رو در رو نسبت به نسخه های پیشین خواهیم بود.

تفاوت اساسی نسخه جدید بازی فارکرای 5 با نسخه های پیشین در دنیای بازی است در نسخه های گذشته بازیکن می بایست محدوده های خاصی از دشمن که بر روی نقشه قابل مشاهده بودند را در نظر گرفته و به آنها حمله کند و پس از حمله دشمنان را از آن ناحیه دور نماید.

در این میان قسمت های مختلف نقشه بازی پس از عبور از سد مراحل مختلف، قابل مشاهده و بازی کردن بودند.

اما در این نسخه اکثر دنیای بازی در همان ابتدا و گذر از مرحله معرفی در اختیار بازیکن قرار میگرید و ناحیه خاصی از دشمنان بر روی نقشه ظاهر نخواهد شد به طوری که بازیکن می بایست با گشت و گذار در نقشه بازی محل دسته های دشمن را شناسایی و آن محدوده را از دست آن ها آزاد کند.

جذابیت دیگر این بازی آن است که پس از آزادی محدوده از دست دشمنان مردم عادی به آن منطقه خواهند آمد و زندگی عادی خود را از سر خواهند گرفت.

این اتفاق و تغییر جدید باعث خواهد شد که گیمرهای مختلف تجربه های متفاوتی از بازی را داشته باشند و در کمتر مواقعی دو بازیکن به یک شکل عمل کنند.

blank

در نسخه های پیشین بازی شاهد سیستم هایی برای کمک گرفتن از مبارزان دیگر در هنگام آزاد سازی یک ناحیه بودیم این سیستم در این نسخه از بازی با تغییرات جالبی به میدان آمده است به طوری که بازیکن برای کمک گرفتن از دیگران برای شرکت در مبارزات می بایست آنها را با گفتگو مجاب کند.

کاراکترهایی که بازیکن سعی می کند تا در مبارزات از آنها استفاده کند دارای تخصص خاص مربوط به خودشان خواهند بود. البته امکان دارد بازیکن این شخصیت ها را ملاقات نکن که کاملا بستگی به نحوه بازی و عملکرد گیمر دارد.

در نسخه های پیشین شاهد آن بودیم که بازیکن با بالا رفتن از برجک ها و آزاد سازی آنها محدوده ای را مشاهده و تعدادی سلاح را آزاد می کرد که این بخش از بازی به کلی حذف شده است و بازیکن برای کشف مراحل و اتفاقات مختلف می بایست با کاراکترهای دیگر بازی ارتباط برقرار کند.

همانند نسخه های پیشین شکار حیوانات وحشی نیز بخشی از بازی است که در فارکرای 5 می توان برای شکار حیوانات از دیگر کاراکترهای بازی نیز استفاده کرد که البته این امکان در نسخه پیشین بازی یعنی far cry primal معرفی شد.

blank

داستان بازی far cry 5

این نسخه از بازی در دنیایی غیرواقعی به نام hop county و به معنای شهرستان امید واقع شده در montana به سر می برد در جایی که یک رهبر و راهنمای مذهبی به نام Joseph seed که در بین مردم و دسته خود از اهمیت خاصی برخوردار است، قوانین دیکتاتوری را در محدوده خود اعمال می کند و دسته این شخص نیز به نام Eden’s gate شناخته می شوند.

در این میان یک مرد قانون (کلانتر) به همراه دسته خود که نام آن در بازی مشخص نیست در بین این گروه گرفتار شده و قصد دارد که همراه با گروه مقاوت شهرستان را از دست Eden’s gate نجات دهد.

جوزف سید در ظاهر مردی با خدا است و قصد دارد تا مردم hope county را به رستگاری نزدیک کند. ولی در واقعیت او یک رهبر افراطی است که Eden’s gate نیز فرقه قاتل نظامی او به شمار می روند.

در این بازی جوزف سید به همراه اقوام نزدیک خود که هر کدام توانایی خاصی دارند محدوده را مدیریت می کند. این افراد شامل شخصی به نام مارک پلگرینو است که یک افسر بازنشسته ارتش بوده و نظامیان فرقه را تربیت می کند، سیموس دوور وکیلی که با توانایی خود توانسته است زمین ها و املاک منطقه را به دست بگیرد و در اختیار گروه Eden’s gate بگذارد، جنسا گرنت زنی که سعی دارد با افکار صلح جویانه صداقت مردم را به نسبت به گروه و فرقه خودشان به دست بگیرد ولی در واقع کمپ کار اجباری برای گروه هایی که با فرقه مبارزه می کنند را اداره می کند.

blank

بازیکن نقش جانشین تازه کار در کلانتر را بازی می کند که به نام the deputy شناخته می شود که همراه با کلانتر برای دستگیری سید ارسال شده اند.

بازی فارکرای 5 یا far cry 5 توانسته است از زمان انتشارش امتیازات نسبت خوبی را از سایت های مطرح کسب کند و در نیمه پشت سر گذاشته شده سال 2018 میلادی یعنی ماه 4 ام فروش اول را داشته باشد.

 

حداقل سیستم مورد نیاز بازی Far Cry 5

برای اجرای بازی Far Cry 5 حداقل سیستم مورد نیاز شامل: رم، سی پی یو، کارت گرافیک مشخص شده است. در صورتی که سیستم شما از مشخصات زیر ضعیف تر است، نصب و راه اندازی این وب سایت توصیه نمی شود.

سیستم عامل
Windows 7 SP1, Windows 8.1, Windows 10 فقط نسخه 6
پردازنده گرافیکی
NVIDIA GeForce GTX 670 | AMD R9 270 (2GB VRAM with Shader Model 5.0 or better)
پردازنده محاسباتی
Intel Core i5-2400 | AMD FX-6300 @ 3.5 GHz or better
رم (RAM)
8 گیگابایت
فضا (Hard Drive)
30 گیگابایت

سیستم پیشنهادی مورد نیازبازی Far Cry 5

سیستم پیشنهای بازی Far Cry 5 که از سوی سازندگان بازی تعیین شده در زیر قابل مشاهده است. در صورتی که مشخصات سخت افزاری سیستم شما با موارد زیر یکسان و یا بالاتر است می توانید بازی را در کیفیت بسیار بالایی و بدون مشکل تجربه کنید.

سیستم عامل
Windows 7 SP1, Windows 8.1, Windows 10 فقط نسخه 64 بیت
پردازنده گرافیکی
NVIDIA GeForce GTX 970 or AMD R9 290X (4GB VRAM with Shader Model 5.0 or better)
پردازنده محاسباتی
Intel Core i7-4770 @ 3.4 GHz | AMD Ryzen 5 1600 @ 3.2 GHz or equivalent
رم
8 گیگابایت
فضا
30 گیگابایت

امتیازات بازی Far Cry 5

در این بخش امتیازات بازی که توسط منابع شناخته شده و معتبر از جمله: آی جی ان، پی سی گیمر و یا گیم اسپات به آن داده شده است را مشاهده می کنید و در نهایت میانگین کلی امتیازات کسب شده قابل مشاهده است.

PCGamer امتیاز 8 از 10
Polygon امتیاز 6.5 از 10
Gamespot امتیاز 8 از 10
IGN امتیاز 8.9 از 10
Metacritic امتیاز 7.7 از 10
Gamesradar امتیاز 8 از 10
میانگین امتیاز
7.6

آخرین بازی ها

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *