امسال در انتظار بازی دیگر FIFA هستیم، بازی فیفا 17. الکترونیک آرتز این موضوع را اخیراً اعلام کرده است. در حالیکه بسیاری از جزئیات در پرده ای از ابهام وجود دارد بزرگترین تغییر قابل ملاحظه ای که می دانیم رخ داده است، عوض شدن موتور این بازی است.

بازی FIFA امسال از موتور فراست بایت بهره خواهد برد. موتوری که در سال های اخیر در بسیاری از بازی های مطرح استدیو EA عناوین مطرحی همچون Battlefield, Mirror’s Edge, Need for Speed,Dragon Age, و Star Wars Battlefront استفاده شده بود. سری جدید FIFA همچون دیگر سری های ورزشی این استدیو از موتور ایگنایت بهره می بردند. استدیو الکترونیک آرتز چندین سال است که عمده سری بازی هایش را در حال تطبیق دادن با موتور فراست بایت است.

استدیو الکترونیک آرتز وارد جزئیات بیشتری نشده است و بسیاری از مسائل مبهم اند. همراه با کنفرانس خبری این بازی دیوید روتر مدیر اجرایی این بازی گفت:

فراست بایت ناجی معتبری است که صحت بسیار زیادی دارد و بازیکنان را وارد دنیای جدیدی از بازی های ورزشی می کند و به طرفداران شخصیتی جدید همراه با احساساتی متفاوت را معرفی می کند. فراست بایت دنیای جدیدی را پیش روی فرانچایز FIFA و طرفدارانش خواهد گذاشت. ما هیچگاه به اندازه امروز هیچان زده آینده فوتبال و تجارب پیش رویمان نبوده ایم.

عنوان FIFA 17 همچنین از کمک بسیاری از شخصیت های زنده دنیای فوتبال بهره می برد، بازیکنان همچون: بازیکن رئال مادرید جیمز رودریگز؛ بازیکن منچستر یونایتد آنتونی مارشال؛ بازیکن چلسی ادن هزرد؛ بازیکنا بورسیا دورتمند مارکو رویس. همه این بازیکنان گفته می شود در نوآوری این بازی سهم عمده داشته اند اما همانطور که گفتیم بسیاری از مسائل همچنان شفاف نیستند.

باید به زودی منتظر تغییرات بسیاری باشیم، همانطور که انتشار اخبار رسمی این بازی در کنفرانس E3 استدیو EA در تاریخ 12 ژوئن صورت خواهد گرفت.

FIFA 17 برای پلتفورم های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، ایکس باکس 360 و پلی استیشن 3 و رایانه های شخصی در آمریکا شمالی در تاریخ 27 سپتامبر و بصورت جهانی در 29 سپتامبر منتشر خواهد شد. خریداران و اعضای EA Access و Origin Access دسترسی سریع تری خواهند داشت.

نسخه سوپر لوکسی نیز در هنگام انتشار در دسترس خواهد بود. کسانی که این بازی را پیش خرید کنند از بسیاری از مزایا همچون بسته های عضویت طلایی و … بهره خواهند برد.