استدیو Mojang امروز اعلام کرد که نسخه ی مجازی-واقعیت بازی Minecraft امسال برای گجت آن Gear منتشر خواهد شد. بازی Minecraft برای انتشار در 2016 آماده شده است، اما به جای مشارکت لوازم و هدست های Samsung این بازی بر روی هدست های Oculus منتشر خواهد شد.

برای استدیوی Mojang این انتشار سرو صدای و هیاهوی بسیاری کرده و در شبکه های مجازی بسیار ترند شده است. هفته ی پیش بازی Crown and Council به عنوان بازی مجانی برای Steam منتشر شد و هم اکنون قابل دانلود است.

نسخه موبایل واقعیت مجازی نیز هم اکنون به مبلغ 6.99$ برای فروش است، هرچند که نیازمند یک گیم پد خارجی می باشد. این بازی تمام مد ها و قابلیت های Minecraft: Pocket Edition را شامل می شود تا حدی که برای آن مُد Multiplayer را نیز درنظر گرفته اند. به کمک هدست های واقعیت مجازی Gear بازیکن می تواند بین نمای تئاتری -که Mojang از آن به عنوان گزینه ی راحت تری نام می برد- و دید اول شخص جابجا شود و این قابلیت شما را به روند خلق کردن آثارتان نزدیک تر می سازد.

این ویژگی که به آن headset-on نیز خطاب می شود ویژگی جدید Minecraft است. رئیس دفتر تکنیکی شرکت Oculus آقای John Carmack این بازی را «بهترین بازی موجود برای تجربه ی دنیای واقعیت مجازی نامید!» که این تجربه شامل هدست های Oculus Rift نیز می شود. البته Mojang رسما باید اعلام کند که این بازی کی برای این گجت فعال خواهد شد.

منبع +