بی شک بازی Gears of War یکی از بزرگترین عناوین بازی بوده است. این مسئله بسیار تعجب برانگیز است که استدیو Epic Games تمامی حقوق آن را در سال 2014 به Microsoft واگذار کرد. هم اکنون رئیس شرکت Epic آقای Tim Sweeney اذعان می کند که این محاسبات به نحوی صورت گرفته بود که احتمالاً بازی Gears of War 4 با شکست رو به رو خواهد شد.

Tim Sweeney در مصاحبه با Polygon گفته است:

توسعه و انتشار اولین نسخه ی بازی Gears of War چیزی در حدود 12 میلیون دلار هزینه در بر داشت و رقمی معادل 100 میلیون دلار سود آوری داشت. بسیار سود آور بود. در پایان چرخه بازی Gears of War 3 چیزی در حدود چهار یا پنج برابر هزینه داشت و سودش در حال کم شدن بود. ما محاسبه کردیم اگر بازی بعدی یعنی Gears of War 4 را بسازیم هزینه ای معادل 100 میلیون دلار در پی خواهد داشت و اگر حتماً موفق می شدیم سود آور بود. هرچیزی می توانست موفقیت ما را به چالش بکشد، چیزی که باعث شد ما از مرحله ای که هستیم حرکت کنیم و مدل های سرمایه گذاریمان را عوض کنیم.

در حالی که اقتصاد نقش بزرگی در گرفتن این تصمیم داشته است، Sweeney از واگذاری توسعه و تولید شرکت به Microsoft خوشحال بوده است. در حالیکه استدیو در حال کار بر روی Gears of War: Judgement بود اجازه ی انتشار مد multiplayer جدید را از سمت طرفدارانش پیدا نکرد.

Tim در ادامه افزود:

ما به دنبال گرفتن پول از آنها نبودیم، اما به عنوان منتشر کننده Xbox اولویت هایمان در آن تناسبی از لحاظ نقشه های بعدیمان در کسب و کار ایجاد نشد و آنها جواب منفی دادند. این مسئله ما را به فکر ریسک های پیش رو در نسخه ی جدید واداشت و اینکه اقتصادی فکر کردن به موضوع چقدر می تواند برای بازی و برای طرفداران بازی مخرب باشد.

رئیس شرکت Epic بر این عقیده است که شرکتش به طرز جبران ناشدنی در حال دور شدن از صنعت بازی سازی است به سمت خدمات free to play و بازی ها به عنوان خدمات است. همراه با حرکت جریان استدیو Epic از یک توسعه دهنده دسته اول Xbox دور شده است و به سمت توسعه دهنده چند پلتفرم و منتشر کننده در مقیاسی بزرگتر رفته است.

منبع +