استدیو نام آشنای Firaxis بازی جدید خود را یعنی Civilization 6 را منتشر کرد.

در واقع استدیو Firaxis مجدداً بازی Civilization 6 را پایه گذاری کرده است که ترکیب جدیدی از چیزهای متنوع است. مدیر طراحی این بازی Ed Beach گفت: «ما از بازیکنان می خواهیم که در مورد حرکت‌هایشان فکر کنند. ما خواستار شرایطی هستیم که بازی به دنبال حضور شما عکس العمل نشان بدهد. چیزی که نقشه به شما نشان می‌دهد، نقطه‌ی شروع شما از موقعیتی و اینکه چه رهبرانی را در کنار خود داشته باشید.» تمامی اینها به منظور یک بازی خلاقانه و بداهه‌ی بیشتر است.

شهرها از محله‌ها درست شده‌اند

در بازی Civilization 6 هر ساختمان عضوی از یک محله است و هر محله به عنوان یک بلوک در نظر گرفته می‌شود. بر همین اساس بلوک‌های نظامی، صنعتی و بنادر را خواهیم داشت که مجموع عدد آنها به 10 بلوک مختلف می‌رسد. مکان‌یابی محله‌ها چیزی بیشتر از زیباشناسی صرف است. بعضی از بلوک‌های شهری از مزایا و معایبی بهره می‌برند که این مسئله هنر مکانیابی بازیکن است. این محله‌ها همچنین حامل اطلاعات نیز هستند. با نگاه کردن به محله‌های شهری می‌توانید به راحتی به کارکرد شهر پی ببرید.

تحقیقات نقش بیشتری دارد

بر خلاف Civilization قبلی روند تحقیقات مستقیماً با خروجی علمی شما رابطه ندارد. هم اکنون تقریباً برای هر چیزی در بازی، تکنولوژی آن نیز وجود دارد و باتوجه به کارکرد شما به همان سو هدایت خواهد شد. به عنوان مثال اگر می‌خواهید نیروی دریاییتان را توسعه دهید در Civilization قبلی می‌توانستید تمام مراحل تحقیقات آن را بدون حتی داشتن ساحل ادامه دهید اما در این نسخه شما مزایای خاصی، از قرار گرفتن در کنار ساحل دریافت می‌کنید.

تمام رهبران دستور کار خاصی دارند

در این نسخه استدیو Firaxis دینامیک بودن بیشتر دیپلماسی را در دستور کار قرار داده است و بازیکنان را مبجور به بازی در صحنه دیپلماسی می‌کند. در این نسخه شاید بعضی از رهبران نسبت به دوستی یا دشمنی بسیار متعصب باشند که این مسئله شما را وادار به انتخاب می‌کند: از موضع خود عقب نشینی کنید یا پتانسیل دوستی را تقویت کنید. مطمئناً این ویژگی‌های تاریخی می‌تواند توسط بازیکن فرا گرفته شود و در روند بازی استفاده شوند. اگر شما دیپلماسی خاصی را در ذهن دارید باید شبیه به رهبرتان فکر کنید به عنوان مثال آیا گاندی سنت را پیشه می‌کرد یا از مبارزات اتمی استفاده می‌کرد؟ پاسخ این سوالات فقط نیاز به کمی اطلاعات تاریخی دارد!

نیروهای پشتیبانی می‌توانند با دیگر نیروها ادغام شوند

نسخه‌ی جدید Civilization 6 از روند حرکت نسخه‌های قبلی بر اساس بلوک‌ها تبعیت نمی‌کند. پیشتر حرکت نیروهای پشتیبان یا ساکنین یک منطقه در پشت نیروهای نظامی ممکن بود و امکان حرکت هر دو باهم وجود نداشت اما در این نسخه این دو نیرو می‌توانند باهم ادغام شوند. این نیروهای پشتیبانی می توانند ارتشی از پیش باشند یا بخشی از ارتش شما باشند که آنقدر کوجکند که نباید بلوکی را اشغال کنند. تمام چیزهایی که تجهیزات خاصی برای یگان های شما شمرده می‌شدند حال می‌توانند با ارتش شما حرکت کنند.

مود چندنفره تمام روز طول نخواهند کشید

این مسئله واقعاً باعث ناامیدی Civilization پیشین بود که مود چندنفره می‌توانست ساعت‌ها طول بکشد. برای مبارزه با این موضوع، استدیو Firaxis نه تنها سرعت مود چند نفره را بیش از پیش کرده است بلکه سناریو و پیروزی های خاصی را هم برای کوتاه کردن این روند طراحی کرده است. از این پس می‌تواند مود مولتی پلیر معنادار تری را تجربه کنید. به عنوان مثال کمپینی که می‌تواند از قرون وسطی شروع شود و تا آخر رنسانس به طول بینجامد با اضافه شدن پیروزی خاصی می‌توانند زمان کمتری طول بکشد، مثلاً داشتن مردمی با ایمان تر!

نسخه‌ی بعدی Civilization در تاریخ جمعه 30 مهرماه امسال منتشر خواهد شد.

در زیر میتوانید تریلر بازی Civilization 6 را مشاهده کنید