در زیر شما میتوانید لیستی از بهترین بازی های سال 2015 که در سایت های مطرح و شناخته شده بازی به آنها اشاره شده است را مشاهده کنید

1- The Witcher 3: Wild Hunt

geralt_the_witcher_3_wild_hunt-wide

با یک نگاه ساده به نقدها و بررسی های بازی The Witcher 3: Wild Hunt و امتیازاتی که این بازی کسب کرده است، شاید بتوان آن را به عنوان بهترین بازی سال 2015 انتخاب کرد.

بازی در سبک اکشن، فانتزی و نقش آفرینی است و توسط شرکت CD Projekt توسعه و منتشر شده است. کنترل کاراکتر بازی به صورت سوم شخص صورت میگیرد و بازی از گرافیک و ویژگی های فوق العاده ای برخوردار است. از زمان انتشار بازی DLC ها و mod های زیادی برای بازی منتشر شده که هر یک لذت بازی کردن را بیشتر و بیشتر میکند.

همانطور که گفته شد بازی The Witcher 3: Wild Hunt یک بازی سبک فانتزی است که در آن بازیکن باید در دنیای عظیم بازی گشت و گذار کند و با استفاده از ابزارها و سلاح ها و جادو به جنگ در مقابل هیولاها بپردازد. علاوه بر داستان اصلی بازی، بازیکن امکان برقراری ارتباط با کاراکترهای دیگر را دارد و میتواند ماموریتهای جانبی را برای کسب امتیاز بیشتر انجام دهد.

فروش بیش از 6 میلیون نسخه از بازی در 6 هفته و برنده شدن بیش از 230 جایزه در بخش ها و سایت های مختلف خود نشانه ای بر برتری و موفقیت بسیار زیاد این بازی دارد.

2- Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

metal_gear_solid_v_the_phantom_pain-1920x1080

یکی دیگر از بازی های بسیار جذاب سال 2015 بدون شک بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain  است. منتشر کننده این بازی شرکت Konami است، شرکتی که بازی های PES را به طور انحصاری منتشر می کند.

بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain یک بازی جهان باز، نقش آفرینی، اکشن، مخفی کاری است، به راحتی میتوان از سبک هایی که این بازی در بر میگیرد متوجه شد که بازی، یک بازی بسیار هیجان انگیز است. این بازی برخلاف دیگر بازی های جدید که فقط بر روی کنسول های ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 اجرا میشوند، بر روی کنسول های نسل قدیمی تر یعنی پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 هم قابلیت اجرا شدن را دارد.

علاوه بر بالا بودن گرافیک و کیفیت بازی، امکانات و ابزارهای مکانیکی زیادی در بازی تعبیه شده که میتوان هر کدام را به سطوح مختلف ارتقا داد و در هر سطح به آن ابزار خاص ویژگی های بیشتری اضافه نمود. این بازی انقدر کیفیت بالایی دارد که از طرف سایت های مطرح بازی سازی حداقل امتیاز اختصاص داده شده به این بازی بالای 90 درصد است و این خود نشانه بسیار بزرگی بر پرچم دار بودن بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain در بین بازی های سال 2015 می باشد.

متاسفانه این بازی به دلایلی از طرف بنیاد ملی بازی های رایانه ای غیرمجاز اعلام شده است و نمیتوان آن را در فروشگاه قرار داد اما اگر دنبال یک بازی جذاب و هیجان انگیز هستید این بازی را به شما پیشنهاد میکنیم.

3- Fallout 4

The-Wanderer-Trailer-wallpaper

بازی Fallout 4 یکی دیگر از بازی های پرطرفدار سال 2015 می باشد که در اواخر این سال به جمع بازی های برتر این سال پیوست. بازی به صورت جهان باز و در سبک اول شخص، اکشن، نقش آفرینی است و داستان بازی در زمان آینده مربوط به سال 2287 می باشد.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد بازی Fallout 4 در مقایسه با دیگر بازی ها این است که بازیکن توانایی ساختن، ساختمان را هم دارد به عبارتی یکی از کارهایی که بازیکن در بازی انجام میدهد ساختن شهرک و سپس محافظت از شهرک ساخته شده است.

پس از ساخته شدن شهرک بازیکن باید مخفی گاه هایی را ایجاد کند که کاراکترهای مختلف در آنجا سکونت یابند. امکان ساختن و به عبارتی Craft کردن آیتم ها در بازی هم وجود دارد.

به طور کلی گیم پلی بازی شبیه به نسخه قبل یعنی Fallout 3 است که در آن گیمر میتواند به راحتی دوربین بازی را از حالت اول شخص به سوم شخص و برعکس تغییر دهد. یکی دیگر از بخش هایی که بازیکن با آن در بازی سر و کار دارد برقراری ارتباط با دیگر کاراکترها و گروه ها است به همین دلیل بیشتر از 111000 دیالوگ مختلف برای بازی تعریف شده است.

بازی Fallout 4 توانست در 24 ساعت اولیه انتشارش بیشتر از 12 میلیون نسخه از بازی را به فروش برساند و درآمدی بالغ بر 750 میلیون دلار کسب کند!

بازی Fallout 4 از گرافیک بسیار بالایی برخوردار است به همین دلیل نیاز به منابع سخت افزاری قدرتمندی دارد.

4- Assassin’s Creed Syndicate

jacob_frye-and-evie_frye-4k-wallpaper

آخرین نسخه از سری بازی ها Assassin’s Creed یا کشیش قاتل که در سال 2015 منتشر شد، در این بازی برخلاف نسخه های قبل بازیکن میتواند از بین دو کاراکتر زن و مرد که هر یک توانایی های خاص خود را دارند، یکی را انتخاب کرده و مراحل مختلف و جذاب بازی را پیش ببرد. امکان انتخاب هر یک از کاراکترها در طول بازی به غیر زمانی که بازیکن در حال انجام ماموریت است، وجود دارد.

سیستم های مختلفی در بازی به کلی بازنویسی و امکانات مختلفی به بازی اضافه شده، از جمله سیستم گشت و گذار در شهر و بالا رفتن از ساختمان و قسمت های مربوط به حرکات پارکور در بازی، ابزار جدید و کاربری استفاده از طناب هم به بازی اضافه شده است.

از بین نسخه های مختلف بازی Assassin’s Creed نسخه های اولیه طرفداران زیادی داشتند به همین دلیل بسیاری از ویژگی های محیطی و شرایط بازی شبیه به Assassin’s Creed II است البته با ویژگی های جدید و گرافیک بسیار بالاتر و البته زمان بازی که از نظر تاریخی مربوط به سال 1868 لندن است.

بدون شک بازی Assassin’s Creed Syndicate یکی از بهترین بازی های سال 2015 است، که میتواند ساعت ها شما را در دنیای جدید و متفاوتش غرق کند.

5- Rocket League

maxresdefault

بازی Rocket League در حقیقت یک بازی سبک فوتبال است البته بدون داور و به جای بازیکن هم ماشین و توپ بازی هم از ماشین های بازی بسیار بزرگ تر است!

در این بازی ورزش فوتبال با ماشین سواری تلفیق شده و یک بازی هیجان انگیز به نام Rocket League را تشکیل داده است. بازیکنان در دو تیم مختلف دو طرف زمین در مقابل هم قرار میگیرند و سعی میکنند توپ بازی که از خود ماشین ها هم بزرگتر است را به دروازه حریف برسانند. برای پیروزی هر یک از اعضای تیم میتوان ماشین خود را با تجهیزاتی که در بازی وجود دارد شخصی سازی کند تا بتواند در مقابل حریفش قوی تر ظاهر شود. در نهایت هر تیمی که امتیاز بیشتری کسب کند پیروز میدان خواهد بود.

یکی از نقاط قوت این بازی در عین بالا بودن گرافیک آن حجم پایین و نیاز کم به منابع سخت افزاری است و تقریبا اکثر سیستم های امروزی توانایی اجرا کردن این بازی را دارند، دیگر ویژگی مثبت بازی Multiplatform بودن آن است برخلاف بسیاری از بازی های دیگر، بازی Rocket League قابلیت اجرا شدن بر روی سیستم عامل لینوکس و مک را هم دارد.

اگر قصد دارید تا در یک محیط بسیار هیجان انگیز از یک بازی چند نفره با دوستان خود لذت ببرید این بازی را به شما پیشنهاد میکنیم.

6- Bloodborne

bloodborne_the_old_hunters-wide

بازی Bloodborn بازی انحصاری منتشر شده برای کنسول بازی پلی استیشن 4 است و از دیدگاه بسیاری از سایت های بازی به عنوان  یکی از بهترین بازی های سال 2015 انتخاب شده است امتیازات بالای داده شده به این بازی خود گویای این برتری است.

شرکت سازنده این بازی FromSoftware و منتشرکننده باز هم طبیعتا شرکت صاحب امتیاز کنسول بازی پلی استیشن 4 یعنی Sony Computer Entertainment  است. سبک بازی Bloodborn  به صورت اکشن، نقش آفرینی است و دوربین بازی هم به صورت سوم شخص نمایش داده میشود. این بازی هم همانند بازی های سبک مشابه دارای ویژگی های عمومی از جمله جمع آوری آیتم ها، ابزارهای و سلاح ها با قابلیت شخصی سازی و ارتقا دادن و شخصی سازی خود کاراکتر بازی می باشد.

اگر به دنبال یک بازی سخت و دشوار هستید این بازی را به شما پیشنهاد میکنیم چرا که یکی از نقدهایی که به این بازی وارد شده است دشوار بودن بازی است، البته نه آنچنان دشوار که نتوان از پس بازی برآمد بلکه نسبت به بازی های مشابه خود ضریب سختی بالاتری دارد.

از جمله مهمترین جایزه هایی که این بازی موفقیت به کسب آن شده است می توان به “بهترین بازی اورجینال” و “بهترین بازی سال پلی استیشن”  اشاره کرد

7- Her Story

her-story-screenshot-03

یک بازی متفاوت نسبت به بازی هایی که تاکنون تجربه کرده اید بازی Her Story است و میتوان آن را به یک فیلم تشبیه کرد که شخص میتواند با آن ارتباط مستقیم داشته باشد.

در بازی Her Story در ابتدا بازیکن با یک دسکتاپ قدیمی رو به رو میشود که درون آن فایل های متنی و تصویری زیادی وجود دارد و این فایل ها مربوط به یک داستان خیالی قتل می شوند. بازیکن در حقیقت نقش یک کارگاه را بازی میکند و باید با گشت و گذار در فایل ها و تماشای مصاحبه های بازیگر، سعی کند تا معمای بازی را حل کند.

در اکثر سایت های بازی، Her Story به عنوان یکی از بازی های برتر سال 2015 انتخاب شده است و شاید مهمترین دلیل آن متفاوت بودن بازی و سبک آن نسبت به سایر بازی های کامپیوتری است که اکثر گیمرها با تم آن آشنایی دارند. بازی Her Story برای سیستم عامل های ویندوز، مک و لینوکس منتشر شده است.

8- Evolve

evolve_2015_game-wide

یکی از بهترین بازی های سال 2015 شرکت AAA را میتوان بازی Evolve معرفی کرد که در سبک اکشن، اول شخص، تیمی به بازار عرضه شد. این بازی برای آن دسته از کاربران حرفه ای مناسب است که از بازی های آنلاین و گروهی لذت می برند. دلیل به کار بردن عبارت حرفه ای برای این بود که بازی Evolve کمی از نظر سختی، دشوارتر از بازی های سبک خود است و به همین دلیل شاید برای بازیکنان تازه وارد و مبتدی جذابیت خود را خیلی زود از دست بدهد اما از طرف دیگر اگر شما یک گیمر حرفه ای هستید این بازی به عنوان یکی از بهترین بازی های سبک تیمی سال 2015 میتواند بسیار جذاب و هیجان انگیز باشد.

بازی به صورت 4V1 پیگیری خواهد شد به این شکل که 4 بازیکن در یک تیم چهار نفری با انتخاب کاراکتر مورد علاقه خود از بین کاراکترهای بازی به مبارزه با بازیکن تک نفره که میتواند یکی از هیولاهای بازی را انتخاب کند، می پردازد البته هر یک از هیولاهای بازی هم توانایی های خاص خود را دارد.

بازی Evolve یک بازی مناسب برای آن دسته از گیمرهایی است که به بازی تک نفره علاقه دارند و هم کسانی که از بازی گروهی و تیمی لذت میبرند علاوه بر آن بازیکن تک نفره به جای مبارزه در مقابل هوش مصنوعی بازی، که معمولا امکان دور زدن آن وجود دارد، در مقابل گیمر واقعی، بازی خواهد کرد.

9- Batman: Arkham Knight

593547

بازی Batman: Arkham Knight به عنوان آخرین نسخه از سری بازی های بتمن در سبک اکشن، ماجراجویی در سال 2015 منتشر شد. اولین و جذابترین بخش بازی که با ورود به آن بازیکن را به خیره میکند، گرافیک و جلوه های گرافیکی بازی است که نسبت به نسخه های قبلی تغییرات و بهبودهای زیادی داشته است.

چه بازیکن در یک بازی از انجام حرکات آکروباتیک، مبارزه و خشونت لذت ببرد و چه سلاح ها و ابزارهای مختلف و متنوع برای جاسوسی و مخفی کاری برای او لذت بخش باشد، بازی Batman: Arkham Night تمامی این بخش ها را در قالب یک بازی برای شما به ارمغان می آورد.

بازی Batman: Arkham Night توسط موتور بازی سازی قوی Unreal Engine 3 ایجاد شده است و دنیایی که برای بازی ایجاد شده بسیار بزرگ و از گرافیک بسیار بالایی برخوردار است. بر خلاف دیگر نسخه های بازی، بازیکن نیازی برای منتظر ماندن و  Loading در هنگام خروج از ساختمان ها نخواهد داشت.

بازی بتمن آرخام نایت توانسته از زمان انتشار تاکنون بیشتر از 5 میلیون نسخه را به فروش برساند که این بهترین رکورد فروش در بین نسخه های بازی بتمن به حساب می آید.

اگر دنبال یک بازی جذاب، هیجان انگیز و البته متفاوت هستیم به شما توصیه میکنیم که این بازی را از دست ندهید.

10- Halo 5: Guardians

Halo-5-Guardians-Wallpaper-HD

بدون شک بازی   Halo 5: Guardiansرا میتوان به عنوان یکی از بهترین بازی های تیراندازی سال 2015 برگزید. شاید کمبودی که در ابتدا در بازی احساس شود و آزار دهنده باشد، نبودن امکان جداشدن صفحه مانیتور در مد چند نفره است اما پس از مدتی بازی کردن، بازیکن به این قضیه پی میبرد که این خود یک ویژگی بسیار جذاب بازی می باشد که به هسته بازی Halo اضافه شده است!

مد warzone بازی Halo 5 یکی از هیجان انگیزترین بخش های اضافه شده به بازی است که در آن 24 بازیکن میتوان همزمان به مسابقه بپردازند. از زمان انتشار بازی تاکنون ثابت شده است که این مد بازی یکی از پرطرفدارترین بخش های بازی Halo 5 است.

ماکروسافت منتشر کننده بازی Halo 5: Guardians اعلام کرد که این بازی در 24 ساعت اولیه انتشار خود توانسته حدود 400 میلیون دلار فروش داشته باشد و در هفته اول این رکورد به 500 میلیون دلار رسیده است. البته این میزان فروش علاوه بر خود بازی مربوط به سخت افزارهای مربوط به بازی هم می شود از جمله باندل کنسول ایکس باکس وان هالو 5

11- Life is Strange

lifeisstrange_1-100565674-orig

از دیدگاه بسیاری از سایت های برتر بازی و نقد و بررسی ها بازی Life is Strange به عنوان یکی از بهترین بازی های سال 2015 انتخاب شده است. بازی در سبک ماجراجویی و به صورت قسمتی یا Episode ای منتشر می شود. تاکنون 5 قسمت از بازی در ماه های مختلف در سال 2015 منتشر شده است.

بازی Life is Strange بر روی کنسول های نسل قدیمی تر ایکس باکس 360 و پلی استیشن 3 هم قابلیت اجرا را دارد.

داستان بازی مربوط به یک دختر به نام Maxine Caulfield است که علاقه زیادی به عکاسی دارد که به یک توانایی درون خود پی میبرد و این توانایی تکرار و تغییر در زمان است. پس از مشاهده یک طوفان شدید که قرار است باعث نابودی شهر شود بازیکن باید در نقش کاراکتر سعی کند که از بروز این اتفاق جلوگیری کند و برای این کار باید ماموریت های مختلف را که بیشتر به صورت پازل های معمایی هستند، به پایان برساند

بازی Life is strange توانست در پایان قسمت 4 خود بیش از یک میلیون نسخه از بازی را به فروش برساند. در نسخه های ابتدایی مشکلات متعددی در بازی از جمله حرکت صورت و لب ها هنگام صحبت کردن، تن ضعیف صدا وجود داشت که در قسمت های جدیدتر این مشکلات بهبود پیدا کردند.

این بازی در ژانرها و بخش های مختلفی از جشن های مختلف، انتخاب بهترین بازی ها به عنوان یکی از برترین ها انتخاب شد و توانسته است تاکنون جوایز زیادی را از آن خود کند.

نسخه جدید از سری بازی های معروف دیگری هم در سال 2015 از جمله بازی Tom Clancy’s Rainbow Six Siege، Call of Duty: Black Ops III، Just Cause 3، Star Wars Battlefront، Mortal Kombat X در سایت های مختلف به عنوان بهترین بازی ها انتخاب شده اند که البته هر یک طرفداران زیادی هم دارند.

برای آشنایی و تماشای تریلر بازی های فوق کافی است نام بازی را در سایت جستجو کنید.