اگر معرفی بازی Fallout 4 را در وب سایت مطالعه کرده باشید مطمئنا با ویژگی ها و داستان این بازی آشنا شده اید. این بازی قرار است که در تاریخ 10 نوامبر 2015 به بازار بازی های منتشر شده در سال 2015 بپیوندد.

 در آخرین اخبار منتشر شده از بازی Fallout 4 شرکت سازنده این بازی یعنی Bethesda اعلام کرده است که حتی اگر شما نسخه فیزیکی بازی را خریداری نمایید بازهم برای بازی کردن نیاز به دانلود داده هایی از استیم برای اجرای بازی دارید.

در تاریخ انتشار Fallout 4 نسخه فیزیکی این بازی هم برای کنسول های بازی و کامپیوتر PC به بازار خواهد آمد که در بسته فیزیکی، سی دی کی بازی همراه با دیسک نصب بازی قرار داده شده است با این حال کاربران پس از نصب بازی از روی دیسک و فعال سازی آن در استیم همچنان نیاز به دانلود کردن محتواهایی در استیم خواهند داشت.

به گفته شرکت سازنده این سیاستی است که نزدیک به 10 سال است برای بازی های Bethesda در حال پیدا شدن است و دلیل اصلی آن هم جلوگیری از هک و کرک شدن بازی به خصوص در نسخه های آنلاین است.

این عملکرد از نظر منطقی هم قابل توجیه است چرا که بسیاری از بازی های جدید به دلیل طرفداران زیادی که در نسخه های آنلاین خود پیدا کرده اند، برای جلوگیری از هر گونه سوء استفاده سیاست مشابه ای را در پیش گرفته اند.

البته چنین راهکاری به خصوص زمانی که شما هزینه بازی را به طور کامل پرداخت کرده و نسخه فیزیکی بازی را خریداری کرده باشید کمی سخت گیرانه است با توجه به حجم های گیگابایتی که کاربر مجبور است برای دسترسی با بازی دانلود کند.

حال باید منتظر بود و دید که چنین رویکردی بر روند فروش بازی Fallout 4 به خصوص در تاریخ عرضه بازی تاثیرگذار خواهد بود یا خیر؟