مطمئن نیستم این تیتر به عنوان خبر دسته بندی شود یا خیر اما این خبر یکی از مسائلی است که تمام دنیا پیش خودشان از آن مطلع‌ اند و نیاز به گفتن آن نیست. اما در صورتی که شک وجود داشته باشد، کارگردان استدیو بتسدا تاد هاوارد در مصاحبه اش با جف کیلی در طول برنامه زنده شبکه یوتیوب گفت که عنوان جدید Elder Scrolls در دست توسعه است.

تاد هاوارد در ادامه مصاحبه اش گفت:

«این مسئله شبیه به این است که فیل داخل اتاق باشد، همیشه، ما در مورد چیزی صحبت می کنیم و فکر می کنیم که لحظات بسیار حساسی برای طرفدارانمان است تا بگوییم، بله! ما مطمئناً در حال کار بروی The Elder Scrolls 6 هستیم.

این چیزی است که ما عاشق آن هستیم. اما -کمی باید من محتاط باشم تا آن را بگویم- راه زیادی برای رسیدن به محصول نهایی مانده است. من می توانم اینجا بنشینم و به شما بازی را توضیح بدهم و شما خواهید گفت «اینطور به نظر می رسد که شما اصلاً به تکنولوژی دسترسی ندارید!!!»

این توسعه چیزی است که قرار است مدتی طول بکشد و ما فقط می خواستم این خبر خوب را به طرفدارانش بدهیم اما اینکه چه هنگام؟ هنوز خیلی زود است برای پاسخ به این سوال»

هاوارد همچنین خبری دیگری را تایید کرد که پیشتر در مارس آن را انکارش کرده بود در خصوص اینکه بتسدا در حال حاضر بر روی دو پروژه بسیار بزرگ کار در کنار هم و Elder Scrolls 6 کار می کند. در واقع او گفت ما پیش از خبر دیگری از Elder Scrolls 6 در مورد این دو عنوان خواهیم شنید.

«ما بسیار بلند مدت فکر می کنیم. ما توسعه دهنده ای نیستیم که کیفیتمان را فدای سرعت کنیم. هیچ بازی که از ما منتشر شده اینگونه نبوده است. پس موقعی که شما فکر می کنید، این بازی در آینده چگونه خواهد بود، ما ایده های جالبی از اینکه چگونه خواهد بود داریم و این مسئله نیاز به تکنولوژی و زمان دارد که ما کیفیت درستی از هیچ کدام از آنها در حاضر نداریم.»

پس این خبر را شنیدید. بتسدا در حال خلق یک بازی بلند مدت از بهترین عناوین دنیای بازی های رایانه ایست. اینطور که اوضاع و حساسیت هاوارد پیش می رود باید منتظر یک بازی بزرگ به اندازه Fallout بزودی باشیم.