Street Fighter V نام بازی است که که در سبک مبارزه ای به زودی منتشر می شود. Street Fighter 5، پنیجمین بازی سری بازی های Street Fighter به شماره میرود، در دوران کنسول های بازی مثل sega دهه 90 این بازی یکی از محبوبترین بازی های سبک مبارزه ای به شمار می رفت. شرکت منتشر کننده و سازنده این بازی هر دو، شرکت Capcom است و تاریخ عرضه این بازی به بازار برای کنسول های پلی استیشن 4 و PC، مارچ 2016 تعیین شده است.

Street Fighter V یکی از بازی های منحصر به فرد سبک خودش به شماره می رود، حرکات و انیمیشن ها در مبارزه، توانایی های خاص هر کاراکتر، ظاهر فانتزی مانند کاراکترها از ویژگی های منحصر به فرد این بازی به شمار میرود.

گیم پلی و ویژگی های بازی Street Fighter V

به نظر میرسد که انیمیشن های بازی نسبت به نسخه قبلی کمی آهسته تر شده است و ظاهر کاراکترهای بازی برای واقعی جلوه کردن هر بیشتر آنها مجددا طراحی شده اند. ویژگی EX gauge که در نسخه Street Fighter III معرفی شده بود در این بازی هم به طور کامل پیاده شده و امکانات جدیدی به آن اضافه شده است. این ویژگی در مسابقه زمانی که بازیکن حملات متعددی را پشت سر هم انجام میدهد در یک مبارزه فعال میشود و گیمر میتواند از آن جهت قدرتی کردن حرکات خاص خودش و یا اجرای حرکات ترکیبی پیشرفته که به عنوان Critical Art شناخته میشود، استفاده کند. امکان جدیدی در نسخه قبلی بازی معرفی شده بود با نام Focus Attack به معنی حملات تمرکزی که در این نسخه خبری از آن نیست.

street-fighter-5-article-image-1

در بازی Street Fighter V از ویژگی جدیدی با نام V-Gauge پرده برداری شده است که در آن بازیکن پس از دریافت ضربات متعدد دشمن سه تکنیک جدید به او اضافه می شود با نام های V-Skills, V-Reversals و V-Triggers.

V-Skills مربوط میشود به حرکات اختصاصی مرتبط با هر کاراکتر میشود که اگر به درستی پیاده سازی شود به امتیاز V-Gauge کاراکتر اضافه می کند.

V-Reversals به بازیکن اجازه میدهد زمانی که زیر حملات حریف خود قرار گرفته است از امتیازات V-Gauge خود استفاده کند و حملات معکوسی را علیه حریف انجام دهد.

V-Triggers در صورت استفاده از این ویژگی تمامی امتیازات V-Gauge بازیکن از او گرفته میشود و به ازای آن یک توانایی خاص به او داده میشود برای مثال افزایش قدرت ضربات Ryu و یا افزودن میزان ضربات دریافتی از سوی Chun-Li.

street-fighter-5-article-image-2

بخش جالبی که در این بازی تعریف شده است این است که اگر یک بازی کن حملات متوالی را بر روی حریف خود اجرا کند یک نوار با نام Stun به معنی بیهوشی برای حریف شروع به پر شدن میکند و وقتی این نوار به آخر برسد بازیکن برای مدتی به حالت بیهوشی میرود و دیگر نمیتواند از خودش دفاع کند و از سوی دیگر بازیکن میتواند حرکات خاص خود را به راحتی پیاده کند. این ویژگی به بازی هیجان مضاعفی میدهد چرا که بازیکن سعی میکند برای بیهوش کردن حریف خود حملات پشت سر هم را انجام دهد و از سوی دیگر حریف هم سعی میکند که از این حملات جلوگیری کند.

معمولا مبارزات در بازی های این چنینی بر روی صحنه هایی انجام میشود که هیچ تاثیری در روند بازی ندارند، اما در بازی های جدید مبارزه ای سعی شده است که از صحنه ها هم برای هیجان بیشتر بازی استفاده شود همانطور که در بازی Mortal Kombat X ویژگی های جدید در رابطه با این موضوع به بازی اضافه شده بود در Street Fighter V هم وقتی که یک بازیکن در مکان های خاصی از صحنه و محیط بازی شکست میخورد انیمیشن های خاصی نیز متناسب با آن بخش نمایش داده میشوند.

کاراکتر های بازی Street Fighter V

تعداد کاراکترهای تعریف شده برای این بازی 16 مبارز می باشد که از بین این 16 مبارز 8 تای آنها مبارزهای اصلی و اصطلاحا کسلاسیک این بازی محسوب میشوند، 4 کاراکتر که در نسخه قبلی بازی حضور نداشتند و 4 کاراکتر کاملا جدید که یکی از این کاراکترها با نام Rashid  مبارزی از خاورمیانه است. البته شرکت Capcom اعلام کرده است که کاراکترهای بیشتری را به بازی Street Fighter V اضافه خواهد کرد.

street-fighter-5-article-image-3

لیست کامل کاراکترهای بازی

 

معرفی بازی به صورت رسمی در دسامبر 2014 اتفاق افتاد و قرار بود که بازی برای کسنول های بازی پلی استیشن 4، PC و ایکس باکس وان توسعه پیدا کند که در June 2015 به دلیل مشکلاتی که بین شرکت سازنده و Sony Computer Entertainment به وجود آمد ساختن بازی برای کنسول ایکس باکس وان متوقف شد. برای ساخت و توسعه بازی Street Fighter V از موتور Unreal Engine 4 استفاده شده است.