بهترین بازی ها برای رقابت با دوستان

بازی های چند نفره بهترین نوع بازی ها و در بیشتر مواقع محبوب ترین آن ها هستند، چرا که در این نوع بازی ها به جای رقابت با ربات و هوش مصنوعی، یک رقیب واقعی در جلوی شما قرار می گیرد.

غریبه ها در اینترنت همیشه دوستانه رفتار نمی کنند، اما قطعا برای جذاب تر شدن بازی می توانند به بازیکن کمک کنند.

این ارتباط و بازی با افراد در سراسر جهان که هیچ شناختی از آنها وجود ندارد، لحظات جالب و غیرقابل پیش بینی را خلق می کند، لحظاتی که ارزش بازی های چند نفره را به خوبی نشان می دهند.

بازی با انسان های دیگر همیشه از مبارزه با هوش مصنوعی لذت بخش تر است، به همین دلیل است که در این مقاله 25 بازی رقابتی و جذاب از بهترین بازی های چند نفره که می توانید در آنها دوستان خود را به چالش بکشید را معرفی کرده ایم.

معرفی 25 بازی از بهترین بازی های چند نفره کامپیوتری و مخصوص PC

25- بازی آنوارد Onward

بازی چند نفره onward

سازنده: Downpour Interactive

ناشر: Downpour Interactive

بازی آنوارد Onward مانند سری بازی های محبوب Counter-Strike اما این بار در VR است و نکته مهم نیز همین موضوع به حساب می آید.

این بازی جز معدود بازی هایی در VR است که تجربه ای فراموش نشدنی و لذت بخش از شوتر چند نفره ارائه می کند.

پریدن از بالای پشت بام، وحشت و استرس هنگام درگیری ها و نحوه بارگذاری سلاح های بازی از جمله مواردی هستند که پس از تجربه این بازی حس خوب آنها فراموش نمی شود.

در این بازی دو تیم 5 نفره با سلاح هایی که مشابه نمونه های واقعی هستند باید به سوی اهداف حرکت و آنها را تصرف کنند.

VR بودن بازی باعث شده است تا مکانیک های جنگی جدیدی توسط بازیکنان استفاده شود و تجربه ای متفاوت نسبت به گیم پلی بازی دیگر بازی ها ایجاد شود.

نکته: اگر قد بازیکن کمتر از 170 سانتی متر باشد، سلاح به درستی در جای خود قرار نمی گیرد و تجربه بازی با مشکل مواجه می شود که قطعا نکته بدی است.

بازی های مشابه: اگر از این بازی لذت بردید، پیشنهاد می کنیم بازی Pavlov VR را نیز حتما امتحان کنید.

با اینکه به صورت کلی این بازی نسبت به Onward ضعیف تر است، اما گیم پلی این بازی سریعتر و موضوعی است که برای بسیاری از کاربران جذاب خواهد بود.

24- بازی Mount Your Friends

mount your friends

سازنده: Stegersaurus Software Inc.

ناشر: Stegersaurus Software Inc.

بازی Mount Your Friends در نگاه اول ممکن است عجیب و غریب به نظر برسد، که درست است، اینکه در یک بازی بازیکنان وظیفه داشته باشند بالای یک بز انسان ها را بر روی یکدیگر قرار دهند عجیب است، اما همین مکانیک باعث شده است این بازی بسیار خنده دار و مفرح شود.

در بازی بازیکن باید با قرار دادن هر بخش اندام در مکان های صحیح و درست، به آرامی خود را بالا بکشد و حداکثر در 60 ثانیه به صدر برسد، در غیر این صورت می بازد.

با کمی تمرین، بازیکنان می توانند به سرعت این کار را انجام دهند، اما مطمئن باشند که این کار آسان نخواهد بود. تجربه این بازی جذاب پیشنهاد می شود، مطمئنا تجربه این بازی همراه با دوستان لحظاتی به یاد ماندنی خلق خواهد کرد.

نکته: حالت های مختلفی در بازی وجود دارد، پیشنهاد می شود این حالت های مختلف و سرگرم کننده نیز امتحان شود.

بازی های مشابه: QWOP, GIRP و Getting Over بازی های جالب و سرگرم کننده مشابه هستند اما بخش چند نفره ندارند.

23- بازی Sportsfriends

بازی Sportsfriends

سازنده: Die Gute Fabrik

ناشر: Die Gute Fabrik

این بازی به نوعی استثنا در این لیست است، زیرا بخش چند نفره این بازی آفلاین است.

بازی Sportsfriends شامل 4 بازی چند نفره آفلاین است. این بازی ها در سبک های مختلفی اجرا می شوند و بسیار جذاب و مفرح هستند. بعضی از بازی ها رقابتی و بعضی از مسابقات به صورت همکاری است.

نکته: یک نسخه رایگان از یکی از مسابقات به نام Pole Riders در سطح اینترنت وجود دارد که دارای همان جزئیات و اطلاعات نیست، اما ارزش تجربه را دارد.

بازی های مشابه: بازی های شرکت بازی سازی Bennet Foddy، با اینکه بعضی از آنها بخش چند نفره ندارد.

22- بازی Mortal Kombat X

بازی مورتال کمبت ایکس

سازنده: NetherRealm Studios, High Voltage Software

ناشر: Warner Bros. Interactive Entertainment

امکان ندارد که از بهترین بازی های چند نفره سخن بگوییم و بازی های مبارزه ای در لیست نباشند. سری بازی های Mortal Kombat مدت ها است که منتشر می شوند و طرفداران بسیاری دارند.

این بازی رقیب سری بازی های Takken است و مدت ها است که جنگی در بین طرفداران این دو سری برای بهتر بودن کدام بازی وجود دارد.

ما در این مقاله قصد نداریم به این جنگ پایان دهیم و مشخص کنیم کدام بهتر است، اما می توانیم پیشنهاد کنیم که حتما یک نسخه از سری بازی های Mortal Kombat را همراه با دوستان تجربه شود.

Mortal Kombat X با شخصیت های مختلف، گرافیک بالا و خشونت منحصر به فرد خود تجربه ای استثنایی ارائه می کند و سرگرم کننده است.

در این سری بازی ها امکان تعامل با پس زمینه وجود دارد و بازیکنان می توانند از برخی وسایل محیط و یا پستی بلندی های محیط برای شکست حریفان استفاده کنند.

بازی های مشابه: Injustice: Gods Among Us همراه با شخصیت های دنیای DC پیشنهاد خوبی می تواند به علاقه مندان سری بازی های Mortal Kombat باشد.

البته شایان ذکر است که نسخه جدیدتر این بازی یعنی Mortal Kombat 11 منتشر شده است که از نظر امکانات بازی چند نفره، گرافیک و کارکترهای بازی بسیار قدرتمندتر از نسخه مورتال کمبت ایکس است.

 

 

22- بازی Northgard

بازی Northgard

سازنده: Shiro Games

ناشر: Shiro Games

در بازی Northgard سرما بزرگترین دشمن بازیکنان است، خطر سرما حتی از لشکر مهاجمین نیز بیشتر است و بازیکنان باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند.

این بازی در سبک RTS است و بازیکنان باید برای بقا و پیشرفت مردمان خود تلاش کنند.

علاوه بر زمستان، مشکلات دیگری مانند طاعون های موش، کولاک و زمین لرزه نیز در بازی وجود دارند و بازیکنان باید از پس این فجایع برآیند.

در این بازی صرفا اتش قدرتمند دلیلی برای پیروزی نیست، با داشتن مدیریت صحیح و کسب شهرت، ثروت و دانش کافی بازیکنان قادر هستند هر ارتشی را شکست دهند.

محیط وحشی و خطرات موجود در بازی می تواند باعث ایجاد تاکتیک هایی شود، به عنوان مثال بازیکنان می توانند با وانمود کردن و اعلام حمله گرگ های وحشی به روستاهای خود، حریفان را فریب داده و توجه آنها به دیگر بازیکنان باشد.

پیروزی و شکست حریفان در بازی لذت بخش است، اما Northgard با ایجاد مشکلات فصلی و دیگر فجایع، لحظاتی تمام بازیکنان را در کنار یکدیگر قرار می دهد تا با این مشکلات مقابله کنند و این موضوع، لحظات جالب و به یاد ماندنی را خلق خواهد کرد.

20- بازی Regular Human Basketball

بازی regular human basketball

سازنده: Powerhoof

ناشر: Powerhoof

اگر صرفا به اسم بازی نگاه شود، اینگونه برداشت می شود که با یک بازی کسل کننده و معمولی درباره بسکتبال روبرو هستیم که در آن انسان ها به بازی و ورزش مشغول هستند.

اما مطمئنا با مشاهده تصاویر و تجربه شخصی به این نتیجه می رسید که این بازی بسیار خاص تر از چیزی است که انتظار آن را داشته اید.

در این بازی که بازیکنان می توانند همراه با 3 دوست خود و به صورت 4 نفره به بازی بپردازند، هدف این است که توپ توسط یک همکاری تیمی درون سبد قرار گیرد.

اما میسر و نحوه انجام آن آسان نیست. به ویژه به دلیل وجود المان همکاری! بازی به صورت تک نفره سخت است، اما وقتی کار به همکاری تیمی می رسد، بازی بسیار سخت خواهد شد!

پیشنهاد می کنیم حتما با دوستان خود این بازی را تجربه کنید، مطمئن باشید لحظات سرگرم کننده و شادی را خواهید داشت.

بازی های مشابه: اگر از این بازی لذت برده اید، پیشنهاد می کنیم بازی Lovers In A Dangerous Spacetime را نیز امتحان کنید؛ این بازی نیز بجای رقابت، همکاری را هدف اصلی قرار داده است.

19- بازی Neptune’s Pride

بازی Neptune’s Pride

سازنده: Iron Helmet Games

ناشر: Iron Helmet Games

قبل از تجربه این بازی، پیشنهاد می کنیم بازیکنان به مدت طولانی به خاطرات خوب و لحظات شادی که همراه با دوستان خود تجربه کرده اند فکر کنند، زیرا پس از تجربه این بازی، هرگز به مانند گذشته به یکدیگر نگاه نخواهند کرد!

بازیکن فقط با یک ستاره تنها شروع خواهد کرد و زمانی که بتواند به 50% کهکشان دست پیدا کند پیروز خواهد شد.

کشتی ها ممکن است نیم روز یا بیشتر برای رسیدن به هدف خود زمان بخواهند، بنابراین نیاز است برای تجربه این بازی در چند روز پر از هیجان، ناامیدی و نبرد آماده باشید.

بازیکنان پس از تصرف هر ستاره سه گزینه ساده برای تصمیم گیری پیش روی خود دارند: تبدیل آن به پول، کشتی یا تحقیق. اما بازی به این سادگی نیست.

این بازی دارای لحظات جالبی مانند پیام های 2 صبح برای گول زدن دوست، دریافت اطلاعات و فهمیدن زمان مناسب برای وارد کردن خنجر از پشت است!

بازی Neptune’s Pride تجربه ای فراموش نشدنی از خیانت، سیاست، اقتصاد و همکاری ارائه می کند.

بازی های مشابه: بازی Subterfuge برای موبایل مشابه این بازی است، با این تفاوت که بجای کشتی فضایی از زیردریایی استفاده شده است و این امکان را می دهد تا از ترفند های جدید و بیشتری استفاده شود.

18- بازی For Honor

بازی for honor

سازنده: Ubisoft Montreal

ناشر: Ubisoft

برخلاف اکثر بازی های معرفی شده تا به الان، اکثر بازیکنان با این بازی آشنایی دارند.

یکی از محبوب ترین بازی های چند نفره شرکت محبوب یوبیسافت، For Honor یک بازی سوم شخص و در سبک جنگ های شمشیری است.

نبرد های 1 به 1 یا 2 به 2 بازی بسیار جذاب هستند و لذت بازی چند نفره را به خوبی منتقل می کند. چه بازیکنان در کنار دوستان یا در مقابل دوستان خود مبارزه کنند، این گیم پلی، گرافیک و صدای خوب بازی است که باعث می شود در هر شرایط تجربه ای فراموش نشدنی ایجاد شود.

در بازی 3 تیم وایکینگ، شوالیه و سامورایی وجود دارد و هر تیم جنگجویان منحصر به فرد خود را دارند که از سلاح ها و تاکتیک های متفاوتی استفاده می کنند.

بازی های مشابه: نبرد های دوئل در سری بازی Dark Souls

17- بازی Quake Champions

بازی quake champions

سازنده: ID Softworks

ناشر: Bethesda Softworks

Quake Champions یک بازی چند نفره در سبک شوتر اول شخص است.

در بازی تنوع سلاحی و توانایی های زیادی وجود دارد که باعث عدم تکراری شدن بازی و همچنین بالا رفتن جذابیت گیم پلی بازی شده است.

بازی همچنین دارای حالت های مختلفی از جمله رقابتی و همکاری است که این امکان را می دهد در حالت های مختلف با دوستان خود بازی و رقابت کنید.

بازی های مشابه: اگر از سبک این بازی لذت بردید، می توانید بازی Titanfall 2 را نیز امتحان کنید.

16- بازی Counter-Strike: Global Offensive

بازی counter strike global offensive

سازنده: Valve

ناشر: Valve

شرکت Valve با بازی های خود خاطرات بسیاری برای کودکی افراد و گیم نت ها ساخته است.

یکی از این بازی ها، سری Counter-Strike است که تقریبا در تمامی گیم نت ها نسخه های مختلف این بازی حضور داشت.

جدیدترین نسخه آن با نام Global Offensive نیز توانست این موفقیت را تکرار کند و تبدیل به یک بازی رقابتی با گرافیک خوب و گیم پلی عالی شود.

در این بازی بازیکنان باید در دو تیم 5 نفره رقابت کنند و ماموریت خود را انجام دهند. نقشه های آشنا و قدیمی نیز در این نسخه با گرافیک جدید مشاهده خواهد شد.

بازی های مشابه: Rainbow Six: Siege

15- بازی Rainbow Six Siege

بازی rainbow six siege

 

سازنده: Ubisoft Montreal

ناشر: Ubisoft

آیا صحنه ای را در فیلم ها مشاهده کرده اید که یک فلش بنگ در اتاق منفجر می شود و سپس از پنجره پلیس ها به داخل اتاق هجوم می برند؟ این صحنه ای است که در این بازی زیاد مشاهده خواهید کرد.

بازی Rainbow Six Siege یکی دیگر از بازی های چند نفره یوبیسافت است که شاید در ابتدا خوب شروع نکرد و مشکلات بسیاری داشت، اما به مرور زمان و انتشار بروزرسانی های مختلف و پشتیبانی مداوم یوبیسافت از آن، باعث شد تا این بازی تبدیل به یک بازی محبوب میان بازیکنان و مسابقات مختلف شود.

به جرات می توان بازی Rainbow Six Siege را به عنوان یکی از بهترین بازی های دو نفره برای کامپیوتر به خصوص برای علاقه مندان به ژانر شوتر و اکشن در نظر گرفت.

در این بازی علاوه بر مهارت تیراندازی، مهم است که بازیکنان همکاری داشته باشند و با تاکتیک حملات و یا دفاع خود را انجام دهند.

اصول اولیه بازی چندان پیچیده نیست: یک تیم مجبور است بمب بگذارد یا یک گروگان را نجات دهد.

یکی از تفاوت های بزرگ این بازی با Counter-Strike وجود کلاس های مختلف بازی است. هر شخصیت بازی ویژگی ها، ابزار و سلاح های منحصر به فرد خود را دارد که باعث می شود بازیکنان گزینه های بسیاری برای تنوع داشته باشند.

همچنین بازی دارای ویژگی تخریب پیچیده است، کف، سقف فضاها و دیوارها قادر به نابودی هستند.

تیم مهاجم این امکان را دارد که از ویژگی تخریب استفاده و از راه های جدیدی برای نفوذ به نقاط دفاعی حریف استفاده کند.

تیم مدافع نیز این امکان را دارد که با گذاشتن تله های مختلف و یا مقاوم سازی قسمت های مختلف از حملات تیم مهاجم جلوگیری کند.

بازی های مشابه: سری بازی های Counter-Strike؛ هرچند از لحاظ گرافیکی و مکانیک های گیم پلی ضعیف تر است.

14- بازی Duelyst

بازی Duelyst

سازنده: Counterplay Games Inc.

ناشر: Bandai Namco

این بازی حالتی مشابه با بازی های رومیزی دارد، همان بازی هایی که جایگاه نیروها از قابلیت های آنها مهم تر است.

بازی گرافیک خوبی دارد و نیروها تنوع خوبی دارند. در این بازی استراتژی اهمیت بسیاری دارد و به نوعی نبرد ذهن در هر دست انجام می شود.

بازیکنان باید از نیروهایی که در اختیار دارند بهترین استفاده را ببرند و حریف خود را شکست دهند. هر حرکت کوچک اشتباه، تاوان بزرگی خواهد داشت.

13- بازی Playerunknown’s Battlegrounds یا همان بازی پابجی PUBG

بازی PUBG

سازنده: PUBG Corporation

ناشر: PUBG Corporation

صد نفر وارد یک جزیره می شوند، اما فقط یک نفر زنده می ماند. بازار بازی های سبک بتل رویال مدتی است که داغ شده است و شروع این بازار با بازی پابجی بوده است.

این بازی شروع طوفانی داشت و موفق شد تا به الان بیش از 400 میلیون بازیکن در سراسر جهان بدست آورد. تعدادی که برای یک بازی باورنکردنی بنظر می رسد.

گیم پلی بازی منحصر به فرد است و تجربه ای ناب و مفرح به بازیکنان ارائه می کند. تجربه ای از ترس، استرس و هیجان برای بقا و نابودی دیگر بازماندگان.

همچنین این بازی برای موبایل نیز منتشر شده است که این امکان را می دهد بازیکنان در هر جا و زمانی به رقابت بپردازند.

بازی های مشابه: بازی های بسیاری در سبک بتل رویال منتشر شده است، از جمله Fortnite, Realm Royale, H1Z1, Surviv.io, Last Tide, Isles of Nyne و دیگر بازی ها که با اندکی جستجو پیدا خواهید کرد.

12- بازی StarCraft 2

بازی star craft 2

سازنده: Blizzard

ناشر: Blizzard

یکی از موفق ترین بازی های استراتژیک در سبک RTS، بازی که پس از گذشت مدت ها از انتشار آن، همچنان محبوب و پرطرفدار است.

در این بازی امکان این را دارند تا بیس خود را بسازند و سپس با مدیریت صحیح ارتشی قدرتمند فراهم کنند و دشمنان خود را از بین ببرند.

بازیکنان در این بازی این امکان را دارند تا از استراتژی و تاکتیک دلخواه خود بازی را انجام دهند و هیچ محدودیتی وجود ندارد.

بازی های مشابه: سری بازی های Command & Conquer و Strongholds

11- بازی Battlefield 1

بازی battlefield 1

سازنده: EA Dice

ناشر: Electronic Arts

سری بازی های Battlefield سالها است که منتشر می شوند و همواره در حال رقابت با Call Of Duty هستند.

جدا از آخرین نسخه منتشر شده از سری Call Of Duty یعنی Modern Warfare، تقریبا اکثر بازیکنان بر این موضوع توافق دارند که قسمت چند نفره بازی های Battlefield جذاب تر، گسترده تر و بهتر است.

به همین دلیل است که در این مقاله نیز آخرین نسخه از این سری محبوب را نام برده ایم.

64 بازیکن در نقشه هایی که براساس واقعیت ساخته شده اند از طریق انواع سلاح ها و وسایل نقلیه (هوایی زمینی و دریایی) با یکدیگر رقابت می کنند.

اگر از علاقه مندان به بازی بتلفیلد هستید و از سبک شوتر و تیراندازی لذت می برید نسخه بازی battlefield 1 می تواند به عنوان یکی از بهترین انتخاب های شما برای بازی چند نفره در کامپیوتر یا PC به حساب بیاید.

البته داشتن سرعت اینترنت و گرافیک بالا از شروط لذت بردن در دنیای این بازی است.

آخرین نسخه Battlefield در جنگ جهانی اول جریان دارد و به همین بهانه فرصت خوبی است که بازیکنان تجربه ای منحصر به فرد و متفاوت را از زمان تیره جنگ جهانی تجربه کنند.

بازی های مشابه: دیگر بازی های سری Battlefield

10- بازی Garry’s Mod

بازی Garrys mod

سازنده: Facepunch Studios

ناشر: Valve

Garry’s Mod یکی از دیگر بازی های موفق است که توسط Valve منتشر شده است.

این بازی به صورت خلاصه، عجیب و بسیار جالب است. بازیکنان در این بازی قادر هستند تقریبا هرکاری انجام دهند. در این بازی هیچ جدیتی وجود ندارد.

Assests مختلف این بازی این امکان را می دهد تا بازیکنان از جنگ جهانی اول گرفته تا جنگ های فضایی را تجربه کنند.

یا حتی به صورت مسالمت آمیز در کنار یکدگیر مراحل همکاری انجام دهند و یا چیزی بسازند. محدودیتی وجود ندارد، با دوستان خود وارد سرورهای بازی شوید و هرکاری که دوست دارید انجام دهید.

بازی های مشابه: سخت است که بازی همانند Garry’s Mod پیدا کنیم، اما Mario Party می تواند گزینه تقریبا مشابه باشد.

9-  بازی Battlerite

بازی Battlerite

سازنده: Stunlock Studios

ناشر: Stunlock Studios

زاویه دوربین بازی Battlerite از بالا است و در سبک MOBA یک بازی گروهی است. این بازی در حالت های 2 به 2 یا 3 به 3 انجام می شود.

برای توصیف این بازی می توانیم اینگونه بگوییم که فرض شود یک مسابقه شمشیرزنی در حال انجام است، با این تفاوت که بجای شمشیر از جادو استفاده می شود.

در بازی مکانیک های مختلف حرکت و جاخالی وجود دارد که همگی نیاز به تمرین برای یادگیری و کسب مهارت در آنها دارد.

اگر فردی جز طرفداران Dota یا LoL است، پیشنهاد می کنیم حتما این بازی را نیز امتحان کند.

بازی های مشابه: این بازی به نوعی جایگزین بازی Bloodline Champions است. پس اگر به دنبال بازی مشابه هستید به این بازی نگاهی داشته باشید. همچنین سری Dota نیز می تواند گزینه مناسبی باشد.

8- بازی Nidhogg

بازی Nidhogg

سازنده: Messhof

ناشر: Messhof

بازیکنان در این بازی 1 به 1 باید رقابت کنند و در نبرد های مکرر تلاش کنند تا به یک کرم اسطوره ای دستیابی و به عذاب خود پایان دهند. بله! این بازی 2 بعدی در سبک مبارزه ساده شمشیری همانطور که خواندید داستان ساده و مسخره ای دارد.

با اینکه کلیت بازی ساده است، اما این بدان معنی نیست که این یک بازی خسته کننده یا ضعیف است. دوئل های بازی جذاب است، استرس بالایی به همراه دارد و بازی پر است از لحظات مفرح و خنده دار.

بازی های مشابه: نسخه دوم این بازی با نام 2 Nidhogg قطعا بهترین گزینه است. بازی Eggnogg نیز پیشنهاد می شود. این بازی نسخه رایگان Nidhogg است.

7- بازی Chivalry: Medieval Warfare

بازی Chivalry: Medieval Warfare

سازنده: Torn Banner Studios

ناشر: Torn Banner Studios

با یکی از بهترین بازی های شمشیری منتشر شده آشنا شوید!

بازی که پس از تجربه آن دیگر نمی توانید تصور کنید چه بازی اول شخص شمشیری توان رقابت با این بازی را خواهد داشت.

مبارزات بازی جذاب و سرگرم کننده است. مبارزات ساده نیستند و نیازمند آن هستند که بازیکنان با کسب تجربه و تمرین های مداوم به مهارت خوبی در مبارزه برسند و حریفان خود را شکست دهند.

مبارزات بازی صرفا در مورد یادگیری دکمه ها نیست، در مورد موقعیت مناسب، وزن مناسب، سرعت مناسب، جایگیری مناسب و همچنین استفاده از سلاح های مناسب است. این موارد را بازیکن به مرور زمان و کسب تجربه می تواند درک کند و به خوبی استفاده کند.

شاید برای این یادگیری نیاز باشد که هزاران بار مرگ تجربه شود، اما ارزش آن را خواهد داشت.

بازی های مشابه: اگر از تجربه این بازی لذت بردید، می توانید Mirage: Arcane Warfare را نیز تجربه کنید.

اما سرورهای بازی خالی هستند و ترجیح می دهید با دوستان خود بازی کنید، بازی For Honor پیشنهاد خوبی است.

6- بازی Rocket League

بازی rocket league

سازنده: Psyonix, Inc

ناشر: Psyonix, Inc

فوتبال ماشینی توصیفی کوتاه و کامل از Rocket League است.

بازیکنان در ماشین های کوچک خود باید تلاش کنند تا با کنترل خوب و همکاری تیمی، گل بزنند و تیم حریف را شکست دهند.

بازی مکانیک نیترو و پریدن دارد که باعث شده است این رقابت جذاب تر از چیزی که در متن مشخص است باشد.

رقابتی که چه به صورت آفلاین همراه با دوستان نزدیک چه به صورت آنلاین و با دیگر بازیکنان سراسر جهان، لحظات شاد و مفرحی را ایجاد می کند.

چه درون دروازه، چه در خط حمله، همانند فوتبال، این تاکتیک و مهارت است که برنده را مشخص می کند.

بازی های مشابه: این بازی خاص است و نمونه های خوبی برای آن وجود ندارد. اما برخی بازی ها مانند Regular Human Basketball و Pole Riders می تواند تجربه خوبی همراه با توپ باشد.

اگر به بازی فوتبال و ماشین سواری علاقه دارید ولی از اون بازی ها خسته شدید بازی راکت لیگ یک بازی بسیار پرهیجان است که میتوان آن را به عنوان یکی از بهترین بازی های مسابقه ای چند نفره برای کامپیوتر در سبک خود نامید.

5- بازی Overwatch

بازی overwatch

سازنده: Blizzard

ناشر: Blizzard

قانونی وجود دارد که Blizzard بازی بد نمی سازد، این بازی نیز اثباتی برای آن است.

این بازی از همان مدل بازی هایی است که همراه با دوستان، بسیار دوست داشتنی و سرگرم کننده خواهد شد. این مدل بازی ها بر همکاری تیمی توجه ویژه ای دارند و این همکاری است که می تواند نتیجه مسابقه را عوض کند.

بازی دارای شخصیت ها و کلاس های متفاوتی است که هرکدام دارای ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فرد خود هستند.

به همین دلیل است که بازیکنان با این کاراکتر ها به مدت طولانی بازی کنند تا بدانند به چه شکل باید با آنها بازی کرد.

همچنین یادگیری کلاس های متفاوت باعث می شود تا در همکاری تیمی، موفق باشند. همه چیز درباره این بازی در سطح خوبی قرار دارد، گیم پلی، داستان، گرافیک، صدا و طراحی شخصیت ها.

بازی های مشابه: Team Fortress 2 گزینه خوبی است.

همچنین در نظر داشته باشید که بزودی نسخه دوم Overwatch منتشر می شود و در آن ویژگی ها، کاراکترهای جدید و بهبودهای بسیاری اعمال شده است. فرصتی برای تجربه دوباره Overwatch در بهترین شکل و کیفیت.

بازی overwatch هم یک بازی بینظیر است که در سبک خود بسیار متفاوت و عالی طراحی شده است. به عنوان یک بازی مهیج چند نفره در بین بهترین بازی های دو نفره کامپیوتری این بازی را به شما پیشنهاد میکنیم.

4- بازی FIFA 2020

بازی FIFA 20

بازی های فوتبالی یکی از پرطرفدار ترین در میان بازیکنان هستند و تقریبا در هر دورهمی یکی از بازی ها فوتبال است.

هر چقدر هم که یک گیمر تازه کار باشد اولین بازی چند نفره فوتبالی که با آن آشنا می شود بازی های PES و FIFA است که بدون شک می توان آن ها را به عنوان بهترین و محبوب ترین بازی های مسابقه ای چند نفر شناخت.

سالها است که میان دو سری Fifa و Pes رقابت سنگینی برقرار است و طرفداران هرکدام دلایلی برای دوست داشتن آن سری دارند، اما به دلیل اینکه در این مقاله هدف ما بخش چند نفره و آنلاین است، Fifa را انتخاب کردیم.

بخش Ultimate Team یکی از محبوب ترین بخش های سری Fifa و یکی از مهم ترین دلایل خرید این بازی است.

در کنار این موضوع، بخش های چند نفره بازی به خوبی پیاده سازی شده اند و تجربه ای خوب و فراموش نشدنی را به بازیکنان ارائه می کند.

هرچند بازی Pes نیز در بخش چند نفره آفلاین خوب ظاهر شده است، اما به صورت کلی این موضوع به سلیقه و علاقه بازیکن بر می گردد و هر نسخه از هر دو سری انتخاب خوبی برای بازی چند نفره با دوستان است.

 

 

3- بازی Towerfall Ascension

بازی Towerfall Ascension

سازنده: Matt Thorson

ناشر: Matt Makes Games Inc.

این بازی در دو حالت چند نفره آنلاین و آفلاین قابل بازی است. در این بازی 4 بازیکن در نقشه باید با یکدیگر رقابت کنند و با کمان یکدیگر را هدف قرار دهند.

مکانیک های مختلف بازی و همچنین گیم پلی خوب بازی باعث شده است این رقابت بسیار جذاب و مفرح شود.

به ظاهر ساده بازی نگاه نکنید، حتما این بازی را امتحان کنید تا متوجه شوید قدرت گیم پلی چگونه می تواند گرافیک را بی اهمیت کند.

نکته: علاوه بر مرحله های اصلی بازی، بسیاری مرحله توسط کاربران ساخته شده است که قابل استفاده است.

بازی های مشابه: Samurai Gunn

2- بازی Team Fortress 2

بازی Team Fortress 2

سازنده: Valve

ناشر: Valve

بازی Team Fortress 2 یکی دیگر از بازی های موفق منتشر شده توسط شرکت Valve است، در این شوتر بازیکنان باید از کلاس های مختلف شخصیت خود را انتخاب و به رقابت بپردازند.

همانند بازی Overwatch هر کلاس سبک متفاوت و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد. از سربازان خط مقدم گرفته تا جاسوسانی که در تاریکی ها دشمنان را از بین می برند. در این بازی می توانید همانطور بازی کنید که می خواهید.

بازی های مشابه: در این سطح و کیفیت Team Fortress مشابه ندارد، اما بازی Overwatch می تواند گزینه خوبی برای علاقه مندان این سبک رقابت ها باشد.

1- بازی Dota 2

بازی Dota 2 یکی دیگر از بهترین بازی های کامپیوتری چند نفره

سازنده: Valve

ناشر: Valve

باز هم Valve و باز هم یک شاهکار دیگر. کمتر بازیکنی است که Dota 2 را تجربه کند و معتاد آن نشود.

بازی دوتا 2 یک بازی بسیار عالی است که اگر عنوان بهترین بازی چند نفره آنلاین در بازی های کامپیوتری را به خود اختصاصی دهد، اتفاق به دور از انتظاری نیست.

دیدن تایم پلی چندین هزار ساعته بازیکنان در استیم برای این بازی جای تعجب ندارد، کافی است یک بار این بازی تجربه شود تا این نتیجه بدست آید که این یک بازی خاص است.

دوتا 2 فقط یک بازی نیست، این یک میدان نبرد است.

بازی دارای آیتم های بسیار زیاد و همچنین هیروهای مختلفی است که باعث می شود بازیکنان مدت زمان زیادی برای آشنایی و تمرین گذارند تا با این آیتم ها و هیروها آشنا شوند.

همین موضوع یکی از بزرگترین نقاط قوت این بازی است. کمتر بازیکنی در سطح جهان وجود دارد که بداند چطور باید با تمام هیروها بازی کند.

هر بازیکن یک هیروی مخصوص دارد و تاثیر این موضوع در میدان نبرد به خوبی دیده می شود و البته به همین دلیل است که بازیکنان دوتا 2 باید صبور باشند.

نکته: دوتا 2 بازی نیست که بتوان آن را در کمتر از 100 ساعت یاد گرفت، صبر و تمرین پیش نیاز این بازی است.

بازی های مشابه: بازی League of Legends

0- بازی Fortnite

بازی Fortnite یکی از بهترین بازی های چند نفره کامپیوتر

شرکت سازنده بازی:  Epic Games

در لیست 25 تایی بهترین بازی های چند نفره کامپیوتری بازی فورتنایت را به عنوان آخرین بازی و بازی شماره 26 قرار داده ایم!

دلیل آن هم اهمیت بسیار بالا و محبوبیت خاصی است که این بازی در بین گیمرها کسب کرده است.

در تاریخ مارچ 2019 بیشتر از 250 میلیون گیمر در سرتاسر جهان از بازی فورتنایت لذت می برند.

این تعداد گیمر برای یک بازی کامپیوتری تعداد کمی نیست و نشان است جذابیت و موفقیت آن بازی دارد.

فورتنایت را نمیتوان به عنوان یک بازی چند نفره در نظر گرفت چرا که این بازی به صورت آنلاین بازی می شود و هر شخص مسئولیت بازی کردن با کاراکتر خود را دارد.

در نسخه های اخیر بازی fortnite ویژگی چند نفره در بازی هم به آن اضافه شده است که می توان به راحتی با دوستان خود در صفحه نمایش جدا شده به بازی بپردازید.

اگر به دنبال یک بازی عالی به صورت آنلاین و گروهی هستید بازی فورتنایت به شدت توصیه می شود.

 

آیا بازی مورد علاقه شما در لیست نبود؟ آن را برای ما بنویسید و توضیح دهید چرا فکر می کنید این بازی لیاقت حضور در لیست بهترین بازی های چند نفره را دارد.

امیدواریم که از این مطلب استفاده کافی را کرده باشید برای حمایت از ما بر روی بنرهای تبلیغاتی پایین این مطلب کلیک کنید.