آخرین نسخه از سیستم عامل ویندوز یعنی ویندوز 10 که در تاریخ 29 جولای 2015 منتشر شد علاوه بر ویژگی های جدید و فارغ العاده ای که دارد و توانسته کاربران زیادی را به خودش جذب کند با مشکلاتی نیز همراه است که البته این مشکلات بیشتر از نظر امنیتی و حفظ حریم خصوصی کاربران مطرح میباشد، که باعث نارضایتی کاربران شده است.

یکی از بخش هایی که شاید برای کاربران آزاردهنده باشد، عدم امکان غیرفعال سازی به روز رسانی ویندوز 10 همانند نسخه های قبلی است البته این بدین معنا نیست که این امکان به طور کامل حذف شده است بلکه غیرفعال سازی آن به روشی دیگر قابل پیاده سازی است و شاید این تغییر نوعی سیاست از سوی ماکروسافت باشد تا بتواند از طریق آن کاربران را مجبور به به روز رسانی ویندوز خود کنند.

در این بخش قصد داریم تا ترفند ویندوز جهت غیر فعال سازی آپدیت اتوماتیک در ویندوز 10 را به شما آموزش دهیم.

همانطور که شما هم میدانید سرویس های اینترنتی جدا از شرایط هایی که شرکت ها برای خودشان تعریف میکنند به دو دسته حجمی و نامحدود تقسیم میشوند، ویندوز به طور اتوماتیک و پیش فرض اینترنت شما را نامحدود در نظر میگیرد به همین خاطر دانلود آپدیت ها را به صورت اتوماتیک انجام میدهد حال اگر شما بتوانید به ویندوز 10 بفهمانید که من از اینترنت با حجم محدود استفاده میکنم، آپدیت اتوماتیک غیرفعال میشود و ویندوز تلاشی برای به روز رسانی انجام نمی دهد. برای انجام این کار مراحل زیر را انجام دهید.

1- از طریق Wifi به مودم و اینترنت خود متصل شوید.

2- بر روی کلید استارت کلیک کنید

3- به بخش settings یا همان تنظیمات ویندوز بروید

step1

 

4- در صفحه باز شده بر روی گزینه Network & Internet کلیک کنید

step2

5- صفحه ای باز میشود که در آن میتوانید لیست wifi های در دسترس را مشاهده کنید. این صفحه را اسکرول کنید تا به انتهای صفحه برسید

6- بر روی گزینه Advanced Options کلیک نمایید

step3

7- در صفحه باز شده بخش Set as metered connection غیرفعال است و پیش فرض آن off است

8- بر روی آن کلیک کنید تا به حالت On تغییر کند

step4

اکنون آپدیت اتوماتیک شما برای اینترنت فعلی غیر فعال شده است.

اگر از این کامپیوتر و یا لپ تاپ در محل کار و یا جای دیگری استفاده میکنید که باید به مودم دیگری متصل شوید. مراحل بالا را مجددا پس از اتصال به آن مودم انجام دهید.