کمتر پیش می آید که گیمرها به دنبال بازی هایی با سبک های شهرسازی و شبیه سازی باشند چرا که بیشتر جمعیت گیمرها را رده سنی نوجوانان و جوانان تشکیل میدهند و این گروه هم اکثرا به دنبال بازی هایی با هیجان و جذابیت زیاد هستند. اما حتی با توجه به این موضوع هم گیمرهایی وجود دارند که به این گونه بازی علاقه خاصی دارند.

در این پست قصد داریم به معرفی بازی Anno 2205 بپردازیم، یک بازی با سبک استراژیک، شهرسازی، شبیه ساز اقتصادی است که توسط شرکت Ubisoft Blue Byte توسعه پیدا کرده است و منتشرکننده این بازی هم بر عهده شرکت Ubisoft می باشد. بازی Anno 2205 ششمین بازی از سری بازی های Anno به حساب می آید. این بازی در تاریخ 3 نوامبر 2015 برای کامپیوتر PC و سیستم عامل ویندوز منتشر شده است.

Anno2205_Skyline

گیم پلی بازی Anno 2205

بازی Anno 2205 یک بازی شهرسازی با دیدگاه آینده نگرانه است و شباهت های زیادی به بازی Anno 2070، نسخه قبلی بازی دارد. در این بازی، بازیکن به عنوان رهبر یک شرکت ( Corporation ) باید بتواند در مقابل دیگر شرکت ها تکنولوژی های آینده را توسعه دهد و اگر این کار را سریعتر از بقیه انجام دهد پیروز بازی به حساب می آید. در ابتدای بازی از بازیکنان خواسته میشود که شهرهای بزرگ، مختلف را بر روی کره زمین بسازند. هر چه بازیکن تعداد ساختمان های بیشتری را ایجاد کند جمعیت شهری و شهروندان بیشتر میشود.

با افزایش این جمعیت بازیکن باید بتواند نیازهای مردم و شهروندان را برآورده کند و آنها را راضی نگه دارد. علاوه بر رسیدگی به امور شهروندی، بازیکن باید بتواند نیازهای دیگر از جمله ساختن خانه برای ساکنان شهر، محیا کردن خوراک، پوشاک و دیگر نیازها را برآورده سازد. برای به دست آوردن پول و حفظ موقعیت اقتصادی شهر راه های مختلفی وجود دارد از جمله ساختن زیر ساخت های مختلف مثل شرکت های ساخت رباط ها.

امکان تغییر مکان ساختمان های ایجاد شده وجود دارد در این بازی همانند بازی SimCity،  بازیکن میتواند بخش های مختلفی به ساختمان ها و خانه های ایجاد شده اضافه کند یا اصطلاحا آنها را Upgrade کند و با این کار، کارایی ساختمان ها را افزایش دهد. اگر بازیکن بتواند شهروندان را برای مدتی در بازی راضی نگه دارد کارایی شهروندان بیشتر می شود، در نتیجه امور شهروندی از مثلا محصولات تولیدی از سوی شهروندان بیشتر میشود.

anno2205-earth-gameplay-image

همانطور که گفته شد دیدگاه بازی Anno 2205 کاملا آینده نگرانه است در نتیجه بازیکن میتواند بر روی تحقیقات در بازی سرمایه گذاری کند و پس از به نتیجه رسیدن این تحقیقات تجهیزاتی از قبیل رفتن به کره ماه را فرآهم کند. اولین بازیکنی که بتواند تحقیقات را به پایان برساند میتواند راکت ها و تجهیزاتی برای رفتن به کره ماه را ایجاد کند و در نهایت بر روی ماه ساکن شود و شهرهایی را بر سطح کره ماه بسازد. زمانی که بازیکن به این مرحله برسد شرایط بازی تغییر خواهد کرد چرا که مدیریت کره ای که شرایط محیطی آن با کره زمین تفاوت دارد، متفاوت خواهد بود.

anno2205-moon-gameplay-image

برای بازی یک مد جدید با نام Session Mode تعریف شده است که به بازیکن اجازه میدهد تا به طور همزمان شهرهای خود بر روی زمین و ماه را مدیریت کند. یکی از ویژگی های اکثر بازی های استراتژیک، انتقال منابع است. به خصوص زمانی که یک بخش منابع خاصی را تولید میکند و بخش های دیگر توانایی دسترسی به این منابع را ندارند. این بازی هم از این قاعده مستثنا نیست و بازیکن باید راه های تجارت بین مناطق مسکونی مختلف را ایجاد کند تا تمامی آنها بتوانند از منابع بهره مند شوند.

در بازی Anno 2205 ویژگی هایی از جمله امکان بازی کردن در زیر آب حذف شده است و دلیل اصلی آن هم اضافه شدن بخش کره ماه و محیط های با امکانات بیشتر بیان شده است.

اطلاعات که بیشتر برای کمک کردن به بازیکن در مدیریت شهرهایش به او نشان داده میشود در این نسخه از بازی بر خلاف نسخه های قبلی از حالت متنی به آیکون ها و عکس تبدیل شده است. بازیکن میتواند به هر شکل که دوست دارد با استفاده از موس در نقشه بازی زوم نزدیک و یا دور کند. دوربین های از پیش تعریف شده ای هم در شهرها قرار داده شده برای اینکه بازیکن بتواند نمای نزدیکی از شهرها و اتفاقاتی که در آن می افتد را مشاهده کند.

anno2205-moon-greenhouses-image

اگر شما هم از طرفداران سری بازی های استراتژیک هستید، مطمئنا بازی زیبای Anno 2205 میتواند ساعت های شما را به خود سرگرم کند و علاوه بر آن دیدگاه شما را نسبت به بازی های استراتژیک که بیشتر در زمان های قرون وسطا و گذشته اتفاق می افتند تغییر دهد.