بازی Rise of the Tomb Raider یک بازی سبک اکشن ، ماجراجویی سوم شخص است که توسط شرکت Crystal Dynamics توسعه و ایجاد شده است و منتشر کننده این بازی هم  Microsoft Studios  و  Square Enix هستند.

بازی Rise of the Tomb Raider دنباله بازی قبلی است که در سال 2013 منتشر شد. بر طبق برنامه ریزی های انجام شده این بازی قرار است در تاریخ نوامبر 2015 برای کنسول بازی Xbox 360 , Xbox One منتشر شود، نسخه کامپیوتر و ویندوزی این بازی اولیل 2016 و برای کنسول بازی PlayStation 4 هم اواخر 2016 منشر خواهد شد.

طبیعی است بازی که توسط ماکروسافت منتشر میشود برای کنسول اختصاصی خودش زودتر به بازار عرضه شود، مطمئنا هدف ماکروسافت از این عملکرد ترغیب کردن بیشتر گیمرها به سمت کنسول خود است و این کار نوعی تبلیغ کردن به حساب می آید.

در این نسخه جدید از بازی Tomb Raider سعی شده تا عناصری که این بازی در نسخه 2013 خود کمبود داشته، جبران شود. نام کاراکتر بازی Lara Croft است که در این بازی به عنوان گیمر تجربه های جدیدی را با این کاراکتر شامل محیط های مختلف، جنگ و رو به رویی با دشمنان و حل کردن معماهای رمزآلود بازی خواهید داشت در حالی که از سلاح ها و گجت های گوناگون جهت عبور از موانع و مراحل مختلف بهره مند خواهید شد.

این بازی همانند بازی های مثل Skyrim و یا Far Cry به گیمر این امکان را میدهد تا آیتم های مختلف را در طول بازی ایجاد، یا اصطلاحا Craft کند. این بخش بازی بسیار مشابه بازی Far Cry است که در آن گیمر میتواند از حیوانات و یا گیاهان آیم های مختلف را Craft کند و در زمان های مختلف از آیتم های ایجاد شده استفاده کند.

rise-tomb-raider-ps4

سیستم آب و هوای بازی طوری طراحی شده است که هم کاراکتر بازی و هم حیوانات نسبت به آن واکنش نشان میدهند و البته جریان بازی هم در روز و هم در شب اتفاق می افتد. برای مثال کاراکتر بازی یعنی Lara باید جهت به دست آوردن کت زمستانی ضخیم، گرگی را بکشد و از پوست آن جهت ایجاد این کت استفاده کند و این گرگ هم فقط در ساعات خاصی از روز از مخفیگاه خود بیرون می آید. در این بازی یکی دیگر از توانایی هایی که برای کاراکتر وجود دارد شنا کردن است که میتوان این توانایی را در طول بازی بهبود بخشید.

1431736079-rise-of-the-tomb-raider-concept-2

به مبارزات در این نسخه گزینه های زیادی اضافه شده و طراحی مجدد شده است به خصوص عملکرهای مخفی کاری به عنوان مثال کمین کردن پشت یک درخت، مخفی شدن در سبزه ها و یا بالا رفتن از درخت برای دوری از مبارزه، بهینه شده اند. سلاح های معروف تیر و کمان در این نسخه هم به قوه خودش پا برجا خواهد بود البته تیراندازی چندتایی هم پس از گذراندن مراحلی و بهبودسازی اسلحه ها با کشتن حیوانات امکان پذیر میشود. در Rise of the Tomb Raider یک سلاح جدید اضافه شده و آن هم چاقوی شکار است که در هنگام حملات مخفیانه کاربرد دارد.

 

همانطور که قبلا هم اشاره شد داستان این بازی ادامه داستان نسخه قبلی بازی است. تجربیاتی که Lara Croft در مورد نیروهای ماوراالطبیعه Yamati داشته، توسط Trinity مخفی شده است. برای اینکه Lara بتواند ثابت کند که دیده هایش واقعی است، و بر اثر بیماری روانشناسی نیست، سعی میکند که همه واقعیت های Myths را در سرتاسر جهان جستجو کند. مکان هایی که این کاراکتر در بازی به دنبال حقیقت میگردد، شهر تاریخی Kitezh ساخته شده توسط جرج دوم، پرنسس بزرگ Vladimir در قن 13 ام که Lara معتقد است راز جاودانگی در این شهر واقع شده است. در یک جدال بین Lara و Trinity که Trinity یک مجموعه سرمایه دار جهت پی بردن و بررسی پدیده های ماوراء الطبیعه است، Lara باید در جدال با انسان ها، حیوانات و محیط اطرافش جان سالم به در ببرد برای اینکه بتواند در نهایت به واقعا برسد و اثباتی بر گفته ها و مشاهدات قبلی اش داشته باشد.

Rise-of-The-Tomb-Raider-3