Uncharted 4 A Thief’s End نام بازی جدیدی است که در سبک اکشن، ماجراجویی، سوم شخص، تیراندازی که توسط شرکت Sony Computer Entertainment منتشر و سازنده این بازی هم Naughty Dog می باشد، این بازی برای کنسول بازی پلی استیشن 4 ( PlayStation 4 ) وارد بازار خواهد شد.

بازی Uncharted 4 A Thief’s End ادامه ای از بازی Uncharted 3 Drake’s Deception است و این بازی به عنوان آخرین و چهارمین بازی از سری بازی های Uncharted خواهد بود. تاریخ انتشارآن برای کنسول پلی استیشن 4 ، 18 مارس 2016 تعیین شده است.

کاراکتر اصلی آخرین نسخه از سری بازی های Uncharted شخصی به نام Nathan Drake است. کاراکتر نسخه قبلی این بازی هم همین Nathan Drake بود که در بازی به Nate هم مشهور است.

داستان بازی Uncharted 4 A Thief’s End

داستان بازی به سه سال بعد از وقایعی است که در Uncharted 3 Drake’s Deception اتفاق افتاده بود، مربوط میشود. که در آن Nathan Drake، کاراکتر اصلی بازی به زندگی معمولی خود همراه با همسرش با نام Elena Fisher به عنوان یک شکارچی ثروتمند و خوش شانس ادامه می دهد. دنیای Drake پس از یافتن برادرش که نیازمند کمک Drake بود و طی سال ها همه تصور می کردند که او مرده است، به کلی تغییر میکند. این دو برادر با کشتی و با کمک هم به یک سفر و دنیایی گردی می روند به امید اینکه در این سفر بتوانند توطئه پشت گم شدن گنج افسانه ای کاپیتان دزدان دریایی را برملا کنند و خود به این گنج دست پیدا کنند.

maxresdefault-1

Naughty Dog این گونه داستان بازی تشریح میکند که:

یکی از بزرگترین ماجراجویی های او خواهد بود و در این ماجرا محدودیت های فیزیکی، قدرت تصمیم گیری و ارتباطات او به معرض آزمون نهاده خواهد شد.

اولین تیزر معرفی بازی Uncharted 4 A Thief’s End در نوامبر 2013 منتشر شد. در این تریلر دوربین قبل از اینکه بر روی سنتی ماری و ماداگاسکار توقف کند، از روی نقشه ای از قاره آفریقا عبور میکند. تریلر دوم بازی در E3 2014 به نمایش گذاشته شد. در این تریلر بیشتر داستانی که در مورد این بازی خواندید به تصویر کشیده شد.

اولین گیم پلی بازی در دسامبر 2014 منتشر شد در این گیم پلی ویژگی های جدیدی از بازی به نمایش درآمد از جمله این ویژگی ها

  • اولین محیط بازی در جزیره ای است خالی از سکنه، جنگل های بزرگ و متراکم. محیط بازی بسیار بزرگ تر شده است و تمرکز سازندگان بازی بر روی بالا رفتن از درختان و جزئیات انیمیشن های مربوط به آن بیشتر شده است. در این بازی Drake میتواند با امکانات کوهنوردی که در اختیار دارد به خصوص قلاب ها از صخره ها بالا برود و در صورت سقوط این قلاب ها او را نگه میدارند. علاوه بر قلاب صخره نوردی، یک تیغه سه لبه برای رفتن به منطقه های جدید بدون شناسایی شدن توسط دشمن ایجاد شده اشت.
  • چراغ قوه Nate در هر زمان قابل دسترسی است این در حالی است که در نسخه های قبلی این چراغ قوه به صورت اتوماتیک در شرایط مختلف بازی روشن و خاموش میشد از این چراغ قوه میتوان جهت شناسایی تصاویر و نقاشی های روی دیوارها استفاده کرد.
  • Nate اکنون میتواند سرنخ ها را پیدا کند و به نوشته های روزانه خود اضافه کند در حالی که در نسخه های گذشته سرنخ ها به صورت اتوماتیک پس از مواجه شدن با پازل اضافه می شدند.
  • مبارزات از انعطاف بیشتری برخوردار شده اند به طوری که دشمنان میتوانند در هنگام مبارزه رو در رو و با مشت و لگد به صورت ناگهانی از اسلحه استفاده کنند. هول دادن دشمنان در لبه پرتگاه ها میتواند منجر به گرفتن Drake شود و دشمن سعی کند که Drake را با خود به پرتگاه بکشاند. در این حالت بازیکن باید خود را از چنگ دشمن رها کند.
  • مد مخفی کاری تغییرات زیادی به خود دیده است از جمله این تغییرات اینکه Drake میتواند خود را در بین سبزه ها پنهان کند، اکنون میتواند بدون از بین بردن تمامی دشمنان با روش مخفی کاری از آنها عبور کند. در حالی که در نسخه های قبل جهت عبور از یک منطقه حتما باید دشمنان آن منطقه را از بین میبرد.
  • در نهایت در پایان این تریلر، drake با شخص جدیدی ملاقات میکند که او را برادر کوچک خودش صدا میزند و احتمالا این شخص در بیشتر بازی drake را همراهی خواهد کرد.

Uncharted_4_article_image

در زیر شاهد تریلری از ان بازی باشید

در گیم پلی منتشر شده از بازی در E3 2015 ویژگی های بیشتری از بازی منتشر شد از جمله این ویژگی های میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارتباطات Drake با مردم و جمعیتی از مردم بهتر و پویا تر شده است و حتی در مواردی با آنها صحبت میکند و ارتباط برقرار می کند.
  • قابلیت از بین بردن اشیاء محیط اطراف با استفاده از سلاح ها آتشین و brute force.
  • کیسه های شن که به عنوان محافظ از آنها استفاده میشود پس از چند بار شلیک گلوله در آنها خالی میشوند و دیگری کاربری برای محافظت ندارند.
  • خودروهای نقلیه به بازی بازمیگردند اما این بار با پویایی بیشتر در هنگام انتخاب مسیر و برخورد با اشیائی که قابلیت از بین رفتن دارند.
  • بار دیگر محیط بازی بزرگ بزرگ تر از قبل شده است.

Uncharted_4_InGame

ویدئو و تریلر از گیم پلی بازی

اخیرا شرکت سازنده این بازی از تغییرات دیگری نام برده است که به بهتر شدن هر چه بیشتر بازی کمک میکند. ما هم مثل شما امیدواریم که شاهد یک بازی زیبا و جذاب و البته متفاوت باشیم.

با مطالب بیشتر در مورد بازی Uncharted 4 A Thief’s End با ما همراه باشید.