راهنمای جامع بازی Fallout 4

این راهنما بهترین ترفندهای بازی Fallout 4 را به شما ارائه می‌دهد. بسیاری از ترفندها و شگردهایی که حتی هیچ اطلاعاتی از آنها ندارید. طیف وسیع این ترفندها از طریقه خریدن خانه در Diamond City تا استخدام سوداگران و سپردن وظایف مختلف به ساکنان یک منطقه شامل می شود. مطمئناً برای کسانی که Fallout 4 را تجربه کرده اند نکات و مسائل بسیار بیشتری برای کشف وجود دارد.

بعضی از این شگردها شاید برای برخی از محتواها مناسب نباشد یا کار نکند. اگر می خواهید بر Commonwealth تسلط کامل داشته باشید، مطمئن باشید که به لینک زیر سر بزنید که شامل راهنمای کلی Fallout 4 می شود. اگر مایلید تا لیست کامل راهنماها، نقشه ها و متن کامل ماموریت ها را ببینید به این لینک مراجعه کنید.

خریدن یک خانه در Diamond City

jpg

ساختن یک ساختمان در Fallout 4 بسیار سرگرم کننده است اما گاهی اوقات بعضی از افراد ترجیح می دهند به جای سرگردانی در Wasteland و سروکله زدن با موجودات مختلف، یک خانه داشته باشند. خریدن یک خانه در شهر Diamond City بسیار گزینه مناسبی است. حتی می توان در بعضی زمینه ها آن را شخصی سازی کرد و به دکوری که می خواهید نزدیکترش کرد تا فضایی کمتر شبیه به یک اتفاق آخر الزمانی باشد. می توان برای برای خریدن خانه به دفتر شهردار در Diamond City مراجعه کرد و 2000 Caps (واحد پول Fallout 4) به همراه داشت.

توانایی تنها سفر کردن

jpg (1)

همانطور که می دانید سگتان یعنی Dogmeat جزء یکی از همراهان اصلی بازی Fallout 4 محسوب نمی شود. این بدین معناست که می توان او را در طی یک ماموریت به همراه داشته باشید، به کمک او بعضی از وسائل خود را جابجا کنید. اگر  توانایی the Lone Wanderer در مرحله 1 (که نیاز به 3 Charisma) دارد فعال کنید؛ به کمک این توانایی می توان 15 درصد ضربه بیشتری به حریف زد و 50 وزن بیشتر حمل کرد. این مقدار وزن اضافه برای حمل می تواند بسیار در روند بازی کمک کند. فقط باید یاد داشت که شرایط این توانایی را رعایت کنید.

ساختن خط عرضه سکونت

jpg (2)

یکی از بزرگترین مشکلات که در بازی Fallout 4 به آن بر می خوریم ساختن سکونت گاه های مختلف در ورای سکونتگاه اصلیمان یعنی Sanctuary است. بسیاری از مکان ها فاقد تدارکاتی است که نیاز داریم و مکانیزمی وجود دارد که می تواند این مشکل را حل کند. برای دستیابی به این منظور باید توانایی Local Leader Perk را فعال کرد (نیاز به 6 Charisma دارد). به محض اینکه این توانایی فعال شد وارد حالت ساخت و ساز در سکونتگاه شده و بعد به یک ساکن نزدیک شوید. باید تنظیمات خطوط عرضه فعال باشد (Supplyline) که به ساکنان این اجازه را می دهد بین دو مکان مختلف منابع را جابجا کنند. اگر این توانایی برای یک سکونتگاه کار نکرد در سکونتگاه دیگری احتمال کار کردن آن می تواند بیشتر باشد.

فروختن Fusion Cores استفاده شده

jpg (3)

فروختن Fusion Cores بسیار پر سود است، اما برای کسی که برای راه انداختن Power Armorاش هم نیاز به آنها دارد بسیار گرانبهاست. خبر خوب این است که می توان هم آنها را مصرف کرد و هم باقی مانده آنها را فروخت فقط لازم است یک نکته را رعایت کرد. به منظور رسیدن به این مسئله از Power Armor در هرجا که نیاز دارید استفاده کنید و حواستان به این مسئله باشد که چه مقدار از Fusion Cores استفاده شده است. وقتی Fusion Cores در آستانه تمام شدن است آن ها در آورده و جایگزین کنید. Fusion Cores که تقریباً تمام شده است را می توان به یک فروشنده فروخت. می توان با انجام این کار قیمت کامل یک Fusion Cores را دریافت کرد.

عوض کردن اسم سلاح دلخواهتان

jpg (4)

این مسئله موضوعی است که شاید خیلی ها به دلیل سادگی آن حتی به آن فکر هم نکرده اند اما می توان به تمام پوشش ها و سلاح ها نام دلخواهی را در میزکار سلاح و پوشش اختصاص داد. این مسئله بسیار مفید واقع می شود هنگامی که سلاح هارا با لوازم مختلف ارتقا داده می شوند و تلاش برای به یاد سپردن نوع اسلحه مورد نظر است. مثلاً می توان یک تفنگ را که به دو لوله ارتقا داده شده است به «رستم» عوض کرد و اینطور همیشه  به یاد می ماند که اسم سلاح دو لولتان چقدر خاص است.

پوشاندن تجهیزات مناسبت به همراهان‌ و ساکنین‌ یک سکونتگاه

jpg (5)

آیا می دانستید که می توان به همراهان و ساکنین‌ تهجیزات مناسب تر اختصاص داد؟ این شاید به نظر مهم نیاید اما اگر به ساکنین سلاح بهتر داده شود آنها در مواقع حساس که نیاز به دفاع در برابر موجودات مختلف و ولگردها به وجود می آد، نیز بهتر خواهند جنگید. این مسئله در مورد پوشش و تجهیزات دیگر نیز صادق است. در مورد همراهان نیز آنها بخش عمده ای از موفقیت روند بازی در Wasteland محسوب می شوند. مراقب باشید که چه سلاحی به آنها می دهید چرا که آنها مهماتشان نامحدود است.

پختن غذا ضروری است

jpg (6)

تمام گوشت های خامی که از موجودات مختلف تهیه می شود می توانند بسیار مفید واقع شوند؟ می توان بیشتر آنها را پخت و رادیواکتیو مضر آنها را از بین برد؛ حتی با این کار کیفیت های خاصی نیز به این مواد غذایی داده می شود که می تواند  در شرایط خاص بسیار مفید واقع شوند. به منظور این کار باید ایستگاه های پخت و پز را که در تمام سرزمین‌های Fallout 4 قرار دارد پیدا کرد. همچنین می توان این ایستگاه ها را در سکونتگاه بسازید. حتی می توان به وسیله پخت و پز نشاسته مواد غذایی از آنها چسب تهیه کرد!

عوض کردن رنگ Pip-Boy

jpg (7)

اگر از نور و رنگ مچبند مخصوص این بازی یعنی Pip-Boy رضایت ندارید می توان آن را عوض کرد. برای اینکار باید تنظیمات بازی را در بخش setting عوض کرده و رنگ را بر اساس RGB دستکاری لازم را انجام داد. مشکل این است که در بسیاری از موارد رنگ درست شده مناسب افراد کوررنگ نیست اما می توان این رنگ توسط خودتان ساخته شود. اگر تنظیمات بسیار تغییر پیدا کرد باعث سردرگمی شد می توان با فشردن یک دکمه هر لحظه تنظیمات را بازگرداند. این تنظیمات رنگ می تواند شامل HUD نیز بشود.

اختصاص شغل به ساکنین

jpg (8)

همانطور که می توان ساکنین را به خطوط عرضه گماشت، می توان به آنها مسئولیت یا شغل های مهم نیز واگذار کرد. برای این منظور وارد حالت Workbench شده و بعد به دنبال یک ساکن رفته و او را انتخاب کنید و به او دستور بدهید. سپس به دنبال پست نگهبانی، ایستگاه کار، کیوسک فروشندگان، تهیه مواد غذایی و حتی تخت خواب گشته و او را به این کارها بگمارید.  همچنین می توان آنها را انتخاب کرده تا به محل سکونت جدیدی بروند و جمعیت آنجا را بیشتر کنند.

به قتل رساندن هر کسی در بازی

jpg (9)

این مسئله موضوعی بود که در کنفرانس خبری E3 توسط تاد هاوارد در مورد Fallout 4 گفته شد و این یعنی هرکسی را می توان به قتل رساند. مسئله ای که شک برانگیز بود، این بود که او واقعاً راست گفته باشد و همینطور بود. می توان تمامی رهبران گروه های بازی از قبیل Railroad، Brotherhood of Steel و Institute factions را بکشید یا هر موجودی در بازی را به قتل برسانید. فقط مراقب باشید که رفتارهای از این دست چگونه عواقبی در مکانی که هستید خواهد داشت. اما در بسیاری از اوقات می توان به جنگی پایان داد یا اعضای عصبانی خانواده را کشت.

افزایش آمار اولیه S.P.E.C.I.A.L.

jpg (10)

زمانی که در بازی Fallout 4 سطح افزایش می یابد و به اصطلاح Level Up صورت می گیرد می توان امتیازات را برای رسیدن به توانایی های مختلف هزینه کرد. مسئله ای که بعضی از افراد متوجه آن می شوند این است که می توان آمار اولیه توانایی هایی را نیز افزایش داد. به این منظور Perk Chart را باز کرده و بالاترین ردیف را در این جدول پیدا کنید. اگر انتخاب مورد نظر این باشد که آمار اولیه توانایی ها افزایش یابد، توانایی خاصی گشوده نمی شود اما توانایی های اولیه تان را برای رسیدن به توانایی های پیشرفته در پایین جدول افزایش داده می شود.

استخدام بازرگانان و مغازه داران

jpg (11)

بازرگانان یک منطقه را می توان دعوت به کار کرد یا به آنها پیشنهاد عضویت در سکونتگاه را داد؟ بحث در مورد سپردن وظیفه هدایت کیوسک های تجاری داخل سکونتگاه نیست. می توان شخصیت هایی را پیدا کرد که فروشگاه سکونتگاه مورد نظر را رونق بسیاری می دهند مثل هولت کمبس در صندوق شماره 81، یا سخنگوی Vault-tec در شهر Goodneighbor. برای اینکار به Local Leader Rank 2 نیاز است (که به 6 Charisma) احتیاج دارد. برطرف کردن بعضی از احتیاجات اجتماعی بازرگانان دسترسی به بعضی از بهترین و خاص ترین آیتم ها در بازی فراهم می کند.

از بین بردن سلاح یا پوشش

jpg (12)

مشکل به دست آوردن منابع اولیه در سکونت گاه همیشه مسئله مهمی بوده است و شاید این شیوه بسیار مفید واقع شود. می توان با ذوب و از بین بردن سلاح ها یا پوشش‌ لوازمی که آنها را تشکل داده است باز یابید و از آنها در جهت ساختن ابزار و وسائل دیگر استفاده کنید. برای این منظور باید توانایی Scrapper Perk Rank 2 را آموخت (نیاز به 5 Intelligence). این مسئله اجازه می دهد در میزکار (Workbench) سلاح ها را ذوب کرد و هر آنچه آلومنیوم، مس یا… دارد را برای ابزار دیگر به دست آورید. این اجزاء شاید آنقدر نباشند که بتوان با آنها دیوار ساخت اما برای ساختن ریزه کاری های اسلحه‌ مطمئناً مفید خواهند بود.

Fallout 4 مجهز به سنگر دینامیک است

jpg (13)

این مسئله جز یکی از ریزترین مسائل در Fallout 4 است و بسیاری از افراد در مورد آن خبر ندارند. اگر به لبه دیوار برسید و در کنار لبه دیوار نشانه بروید خود به خود کاراکتر بازی به دیوار تکیه می دهند و حالت سنگرگیری به خود می گیرد. این مسئله موضوعی شبیه به سنگر گیری در بازی Battlefield 4 است، با فرق اینکه در فضای آزاد در Wasteland در حال مبارزه هستیم. به هر حال این مسئله برای استفاده آماده است به خصوص در ماموریت های مخفی بسیار کاربرد دارد.

حالت اختفا در Fallout 4 چگونه کار می کند

jpg (14)

راه رفتن به شیوه مخفیانه موضوعی است که بازی اطلاع می دهد، وقتی در حالت نشسته هستید بالای تصویر کلمه «مخفی» درج می شود اما وقتی بازی این مسئله را به شما می گوید حرف های بیشتری از آنچه به نظر می آید برای گفتن دارد؟ اگر به براکت های کنار کلمه HIDDEN توجه کنید هرچه آنها از هم بیشتر فاصله داشته باشند مخفی تر خواهید بود و هرچه از هم کمتر فاصله داشته باشد امکان دیده شدن بیشتر است. این سیستم بسیار ساده است، اما با این سیستم می توان کارهای بسیار زیادی در بازی انجام داد. البته زمانی که این کلمه به CAUTION تغییر کرد مطمئن خطر در کمین است!

دزدیدن Fusion Coreها

jpg (15)

تابحال از دیدن تمام تجهیزات گروه Brotherhood of Steel شگفت زده شوید و بخواهید حداقل یکی از آنها را داشته باشید؟ خب اگر با دزدی کردن مشکلی ندارید می توان این کار را انجام داد. برای این کار به صورت مخفیانه به پشت Power Armor کسی نزدیک شده و Fusion Coreاش را بدزدید که اینکار باعث می شود از Power Armor پیاده شوند و با شما برخورد کنند. توصیه ما این است پیش از انجام دادن چنین کاری یک Save تهیه کنید تا اگر اوضاع بر وفق مراد پیش نرفت براحتی آن را Load کنید. البته فراموش نشود برای این کار باید توانایی Pickpocket Perk را نیز فعال کنید تا شانس بیشتری برای موفقیت در اینکار به شما بدهد.

عوض کردن چهره به چهره دلخواهتان

jpg (16)

اگر از چهره که طراحی کردید راضی نیستید و در اوایل بازی آیینه که چهره کارکتر اصلی بازی را طراحی می کرد به سرعت جا گذاشتید نیاز نیست نگران باشید، همچنان می توان این چهره را عوض کرد. برای خرید، به مغازه های گوناگونی می توان رفت یکی از آن مغازه ها دکتر است در Diamond City با رفتن به پیش دکتر و در ازای پرداخت مبلغی جراحی بر روی شما انجام می دهد و چهره شما را دگرگون می کند.

ساختن میز نمایش Bobblehead

jpg (17)

هنگامی که در Sactuary در حال ساخت و ساز هستید شاید به گزینه بر خورده باشید، اما این یکی از بهترین راه ها برای داشتن آمار Bobblehead در بازی است. برای سکونتگاه میز نمایش ساخته و سپس Bobblehead را به آن منتقل کنید و ببنید که همه آنها در کنار هم روی دکور ایستاده اند. برای مجله ها نیز می تواند این روند دکور سازی وجود داشته باشد. می توان تمام مجله هایی را که پیدا می شوند در کنار هم روی ویترین چید گرچه این مجلات در دنیای Fallout هیچ گاه پایان پذیر نیستند و بسیار زیادند. تصویر بالا چند عدد از Bobblehead ها را نشان می دهد.

می توان عاشق همراهان این بازی شد

jpg (18)

این در نوع خودش اکتشاف جالبی بود هرچند که گمان می رود همچون بازی های دیگر گسترده نباشد اما در خودش جالب است همانطور که هر همراه باتوجه به میزان رابطه ای که با هم دارید می توانند در این چارت تعریف شوند. برای این کار باید کارهایی کنید که همراه در بازی دوست دارد یا در مکالمات موضوعاتی بگویید که او دوست دارد و شیوه اخلاقی اوست بعد از آن می توان در مکالمات که باهم دارید نظر او را بیشتر بدانید.

اختصاص Power Armor به همراه

jpg (19)

مسئله دیگر واقعاً جالب Fallout این است که می توان به همراه Power Armor داد و به او دستور داد که سوار این زره های متحرک بشوند و جالب اینجاست که هنگامی که همراه در Power Armor قرار دارد از Fusion Core ها استفاده نخواهد کرد و استفاده او از این دستگاه کاملاً رایگان خواهد بود. اگر درگیر جنگ سختی هستید و یا نیاز دارید که همراه در لحظات سخت جنگی یاری تان کند می توان به او دستور داد که وارد یک Power Armor شود. برای داشتن سرگرمی می توانید به او دستور بدهید وارد این زره ها شود و با یک Deathclaw بجنگد.

تعویض حالت و تنظیمات تفنگ ها با یکدیگر

jpg (20)

این مسئله می تواند قبل از گرفتن توانایی Gun Nut بسیار کمک حال باشد، هنگامی که نمی خواهید بروزرسانی های خیلی پیشرفته برای اسلحه مورد نظر را انجام دهید هرچند که مسئله عقلانی تر این است که بعداً این توانایی را ارتقا دهید. اگر اسلحه ای پیدا می کنید که قبلا بروزرسانی بر روی آن انجام شده و یا قطعه و ارتقا مورد نظر را دارا می باشد می توانید آن بروزرسانی را از روی آن جدا کنید و به سلاح دیگری بچسبانید. به نوعی سیستم بسیار عاقلانه ایست و این مسئله بسیار توصیه می شود که حتماً قبل از امتحان و آزمایش این ویژگی از بازی یک Save تهیه کنید تا بعد از انجام بروزرسانی پشیمان نشوید. پیشنهاد دیگر این است که سعی کنید روی سلاح های Legendary و خاص سرمایه گذاری کنید.

Dogmeat چند حقه می داند

jpg (21)

احتمالاً شاید دیده اید که گاهی اوقات که به Dogmeat دستوری می دهید می توان با او بازی معروف آوردن وسائل مختلف را بازی کرد اما شاید متوجه نشده باشید خیلی اوقات از این بازی می توان برای پیدا کردن دشمن یا پی بردن به ذخایر بزرگ مهمات و اسلحه استفاده کرد. اگه تابحال متوجه نشده اید باید حتماً از این سیستم استفاده کنید چرا که بسیار می تواند مفید واقع شود. این مسئله هنگام حملات مخفیانه بهترین گزینه می تواند باشد هنگامی که می خواهید دقیقاً موقعیت دشمن را بفهمید یا می خواهید با تعداد زیادی از ولگردهای دنیای Wasteland مقابله کنید. فراموش نکنید که Dogmeat احساس یک سگ با وفا را دارد.