به گزارش گیم‌پینو انتشار نسخه بعدی بازی Pro Evolution Soccer که با نام PES 2017 نیز شناخته می‌شود توسط آدام بهاتی مدیر برندینگ این استدیو تایید شد. او عنوان کرد که این بازی برای پلتقورم‌های رایانه‌ شخصی، پلی‌استیشن 4 و 3، ایکس‌باکس 360 و وان و چند پلتفورم دستی دیگر منتشر خواهد شد.

توسعه دهندگان این بازی مدعی‌اند عنوان جدیدشان متفاوت از تمام نسخه‌های قبلی این بازی است و گاهی برخلاف آنها نیز می‌باشد. گفته می‌شود بازی امسال PES بسیار روان‌تر و سریع تر از PES 2016 می‌باشد.

PES-2017

اطلاعات گویای این هستند که PES 2017 بر روی Control Reality (کنترل واقعیت) تمرکز کرده است. این مسئله عنوان بحث‌ها و معرفی‌های امسالشان را تشکیل می‌دهد. وبسایت بازی PES گفته است که ویژگی‌های جدیدی همچون پاس دقیق، استراتژی‌های جدید کرنر، حرکت طبیعی بازیکنان و لمس دقیق نیز خاصیت‌های بازی امسال هستند.

هرچند که بر این عقیده هستیم که این ویژگی‌ها پیش از این در FIFA 16 وجود داشته است. این امکان وجود دارد که استدیو EA تنها این ویژگی‌ها را ارتقا بدهد و کونامی را در ویژگی‌های جدیدش کاملاً ناکام بگذارد. کونامی پیش از این هنگامی که گیم‌پلی کنداش را نزدیک به گیم‌پلی سریع FIFA کرد بسیاری از طرفدارانش را از دست داد.

البته زمزمه‌هایی وجود دارد که این استدیو در حال بازگرداندن گیم‌پلی آهسته پیشین خودش در PES 2017 است به امید آنگه در این مسابقه فاصله‌اش را از EA از دست ندهد.